۴ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 23 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

موافقت مشروط مجلس با آزاد سازی قیمت خودرو

موافقت مشروط مجلس با آزاد سازی قیمت خودرو
کد: 47127   تاریخ انتشار :۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۹

وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای خودروسازی‌ها ضرب الاجل تعیین کند تا این شرکت‌ها ظرف مهلتی مشخص، علاوه بر افزایش تیراژ تولید و کاهش قیمت تمام شده خودرو، برای ارتقا کیفیت برنامه‌ریزی کنند در غیر این صورت روند کنونی نابسامانی بازار خودرو ادامه‌دار خواهد بود.

  • عضو کمیسیون ویژه جهش و رورنق تولید مجلس درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: هرچند خودروسازان ادعا می‌کنند که تولید خودرو با قیمت کنونی برای آن‌ها زیان‌ده است و این روند موجب افزایش زیان انباشته آن‌ها شده اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که در قیمت تمام شده تولید خودرو چه هزینه‌هایی اثرگذار است در شرایطی که بزرگترین خودروساز کشور دارای شرکت‌های ساختمانی، بیمه‌ای، خرید و فروش سهام و غیره است، به طور مسلم، هزینه‌های سربار این خودروساز افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.
  • رحیم زارع افزود: در شرایطی که به دلیل ناکارآمدی خودروسازان و بهره‌وری پایین آن‌ها هر روز بر هزینه سربار تولید خودرو افزوده می‌شود، نباید مردم تاوان این هزینه‌ها را پرداخت کنند.
  • نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خودروسازان بدون توجه به ضرورت افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده هر چند وقت یک بار هم با بهانه‌های مختلف به دنبال افزایش قیمت می‌روند این در حالی است که بازار نیز برای آن‌ها انحصاری بوده و به جای اینکه این شرکت‌ها درصدد جذب مشتری باشند پشت درهای آن‌ها صف های مشتریان ایجاد شده است.
  • این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در حالی که خودروسازان باید از تقاضای مردم برای خرید خودرو، استقبال کنند و برای افزایش تیراژ تولید برنامه‌ریزی کنند، همواره و در تمامی جلسات از زیان‌ده بودن قیمت کنونی خودروها دم می‌زنند و تمرکز خود را بدون توجه به ضرورت کاهش قیمت تمام شده و حذف هزینه‌های سربار به گران کردن خودرو معطوف کرده‌اند.
  • عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس ادامه داد: هرچند همه بر تاثیر عرضه بر کاهش قیمت‌ها آگاه هستند اما خودروسازان طی هفته گذشته و پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر لغو افزایش قیمت خودرو، طرح فروش فوری خودرو را نیز اجرایی نکردند در واقع اجرای این طرح را گروگان گرفتند تا وزارت صمت را ملزم به افزایش قیمت کنند که سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کند.
  • سنا

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219