۴ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 23 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

حضور مردم در بورس یک فرصت ملی است / راه‌ نجات بازار سرمایه ترویج سرمایه‌گذاری غیر مستقیم

حضور مردم در بورس یک فرصت ملی است / راه‌ نجات بازار سرمایه ترویج سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
کد: 47215   تاریخ انتشار :۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۱

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، در بورس یکی از راه‌های نجات بازارسرمایه است.

  • یاسر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ افزود: افق سرمایه‌گذاری بورسی کشور در حال تغییر است و در آینده‌ای نه چندان دور سرمایه گذاری غیر مستقیم بورسی جایگزین سرمایه‌گذاری مستقیم می‌شود.
  • وی در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۱، با بیان مطلب فوق به خبرنگار فارس گفت: کمیت صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها با رشد بازار سرمایه تناسبی نداشت و درحالی که سال ۱۳۹۹ ریسک سیستمی پیش روی بازار سرمایه نبود، اما ورود مستقیم به بورس در کنار قیمت‌گذاری دستوری، نحوه آزاد سازی سهام عدالت، سیاست‌های پولی و بازی عرضه دارا دوم، افت شاخص بورس تهران را رقم زد.
  • این کارشناس بازار مالی افزود: اگر جامعه شیوه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم یعنی سرمایه‌گذاری از طریق صندوقها را انتخاب می‌کرد، ریسک‌های بازار قابل مدیریت بود. با این حال روند سال گذشته شاخص و فراز و فرود آن فضای بی اعتمادی در بازار سرمایه ایجاد کرد و همچنان شاهد بازگشت تعادل به این بازار نیستیم.
  • فلاح گفت: شاخص اعتماد از دست رفته به کشتی تامین مالی بخش مولد اقتصاد به راحتی ترمیم نمی‌شود و آثار سرمایه‌گذاری مستقیم و پدیده صف نشینی همچنان در بازار سرمایه مشهود است.
  • مدیر عامل یک شرکت سبدگردانی با اشاره به اینکه جایگزینی سریع سرمایه‌گذاری غیر مستقیم با سرمایه‌گذاری مستقیم بورسی کلید نجات بازار سرمایه است، افزود: بر این همین اساس نیز سازمان بورس اوراق بهادار روند صدور مجوز برای نهادهای مالی قدرتمند با محور سرمایه‌گذاری غیر مستقیم بورسی را آغاز و در این مسیر هلدینگ ۵۰ ساله سرمایه‌گذاری ملی ایران، با هدف کمک به بازگشت تعادل شاخص بورس، آمادگی خود را برای تاسیس شرکت سبدگردان به نهاد ناظر بازار سرمایه اعلام کرد.
  • این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پس از مراحل قانونی و موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار، به زودی شرکت سبدگردان نیکی، به مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران اضافه می‌شود، افزود: سرمایه‌گذاری ملی ایران منابع ارزشمندی در اختیار دارد و سهامدار بسیاری از شرکت‌های بورسی و فرابورسی است و نقش مهمی در بازار سرمایه ایفا می‌کند.
  • به گفته فلاح، اکنون نیز تنوع نهاد های مالی با هدف پاسخ به دغدغه سهامداران، کمک به بهبود شرایط بازارسرمایه و رسالت تاریخی، در دستور کار این شرکت قرار دارد و تاسیس سبدگردان‌ها اولین گام در این مسیر است و بدون شک با تولد این نهاد مالی شاهد عمق بخشی به بازار خواهیم بود.
  • این کارشناس مدیریت مالی تاکید کرد: فراموش نکنیم سرمایه گذاری غیر مستقیم راه بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و بال پرواز دوباره شاخص است.
  • وی افزود: جامعه برای نجات اقتصاد باید در بازار سرمایه باقی بماند و حضور مردم در بورس یک فرصت ملی است و باید قدر آن را دانست. هنوز فرصت برای بازگشت اعتماد به بازارسرمایه باقی است و امیدوارم صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها مسیر بازگشت اعتماد به این بازار را هموار کنند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219