۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

با انتخاب سازمان بورس و اوراق بهادار " آریا " ناشر برتر بازار سرمایه شد

با انتخاب سازمان بورس و اوراق بهادار
کد: 47342   تاریخ انتشار :۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳

سازمان بورس و اوراق بهادار آریاساسول را به عنوان ناشر برتر بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ انتخاب کرد.

  • به گزارش «اخبار بورس» و به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، امیر حسین بحرینی مدیرعامل شرکت با تایید این خبر اعلام کرد  شرکت آریاساسول با نماد آریا که خرداد سال ۱۳۹۹ در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شده است با توجه به  رشد سودآوری، گزارش کلین بازرس قانونی، ارائه پیش از موعد اطلاعات در سامانه کدال و پرداخت سود سهامداران از طریق سامانه سجام با رعایت الزامات اطلاع‌رسانی و حقوق سهامداران به عنوان یکی از ۱۵ شرکت برتر بازار سرمایه از میان بیش از ۷۰۰ ناشر انتخاب گردید.
  • بحرینی در خصوص معیارهای اصلی این انتخاب گفت: آریاساسول بطور متوسط طی ۵ سال اخیر رتبه اول حاشیه سود را در صنعت پتروشیمی کشور داشته و  افزایش سودآوری همواره یکی از ویژگیهای سهام آریا طی سنوات اخیر بوده است که این امر با افزایش  مستمر تولید و فروش و تنوع بخشی به سبد کالاهای عرضه شده در بازار و هچنین پیاده سازی پروژه های توسعه‌ای متعدد محقق شده است.
  • وی همچنین افزود: همواره یکی از مشکلات اصلی سهامداران در بازار سرمایه طی سال‌های اخیر دریافت سود سهام مجامع بود که آریا حتی قبل از الزام استفاده کلیه ناشرین از سامانه سجام برای توزیع سود، نسبت به این امر مهم اقدام نموده و طی دو سال اخیر حداکثر ده روز پس از برگزاری مجمع عمومی نسبت به توزیع سود سهام از طریق سامانه سجام اقدام نموده است.
  • بحرینی ادامه داد: ضمنا نداشتن بند شرط در گزارش بازرس قانونی و همچنین افشای به موقع اطلاعات صورتهای مالی ۳، ۶ و ۹ ماهه ۱۴۰۰ از دیگر  معیارهای اصلی انتخاب ناشر برتر بوده است که آریا با تعریف سیستم دقیق جمع اوری و افشای به موقع اطلاعات یکی از شفاف‌ترین شرکتهای بازار سرمایه به شمار می رود و ۵ سال اخیر را با ارائه گزارشات مالی شفاف و کلین و بدون بند شرط به پایان برده است و  در این خصوص نیز یکی از موفق ترین شرکتها در حوزه های مالی و کنترلهای داخلی به شمار می‌رود.
  • مدیرعامل آریاساسول  سهام آریا را یکی از بنیادی ترین و ارزشمندترین سهام ها در بازار سرمایه برشمرد و افزود: بازده بسیار خوب سهام، سودآوری عالی و در عین حال تقسیم حداکثری سود بلافاصله بعد از مجمع عمومی و استحکام و قدرت سهام و ثبات عالی در زمان‌های نوسانی بازار از دلایلی است که به این سهم جذابیت دو چندان بخشیده است.
  • برگزاری سریع مجمع عمومی عادی سالانه ۱۴۰۰

  • وی همچنین افزود: به عنوان یک خبر خوب برای سهامداران محترم اینکه در تلاش هستیم در اولین فرصت ممکن در سال ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سال ۱۴۰۰  را در پایان فروردین ماه برگزار کنیم و متعاقب آن به سرعت به توزیع سود مصوب سهام اقدام خواهیم کرد. ضمن اینکه همگان استحضار دارند برگزاری مجمع عمومی سالیانه برای شرکتی در این سطح در فروردین ماه کار بسیار بزرگی است و اگر محقق شود بطور قطع در شرکتهای حوزه انرژی فعال در بازار سرمایه کشور قطعاً یک رکورد محسوب خواهد شد.
  • لازم به ذکر است که شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا، الگوی صنعت پتروشیمی است که  با تولید حدود دو میلیون تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن در سال معتبرترین شرکت کشور با رتبه اعتباری AA  محسوب می‌شود. ضمنا سابقه تاریخی شرکت از توزیع بیش از ۹۰ درصد سود قابل تقسیم در مجامع عمومی حکایت می‌کند.
 
  • تصاویر:
     

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70