۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 27 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها

رشد تولید و سود در کارنامه عملکرد ۳ ماهه کزغال

رشد تولید و سود در کارنامه عملکرد ۳ ماهه کزغال
کد: 47509   تاریخ انتشار :۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۳

  • جلسه بررسی عملکرد دوره سه ماهه ابتدایی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ کزغال، با حضور جمعی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران تاصیکو و مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت زغال سنگ پروده طبس، برگزار شد. کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت، گزارش اقدامات، فعالیت ها، برنامه ها و دستاوردهای سه ماهه اول ۱۴۰۱ را تشریح نمود و گفت کزغال در این دوره موفق به انجام ۹۱۵ متر حفریات تونلهای زیرزمینی معدن، استخراج ۴۵۱،۰۰۰ تن زغال سنگ خام و تولید ۱۶۳،۰۰۰ تن کنسانتره شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، حاکی از رشد ۶۱ درصدی تولید محصول و به تبع آن، رشد ۵۲ درصدی سود خالص شرکت است.
  • مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس عنوان داشت که با توجه به فعالیت ۲۰ ساله تجهیزات پیشروی و همچنین بر اساس گزارش طراحی پایه معدن، نیاز به سرمایه گذاری برای تأمین ماشین آلات جدید است تا راندمان این حوزه بهبود یافته و اهداف برنامه به موقع قابل تحقق باشد.
  • کریتی ثانی همچنین بیان کرد که با انجام اقدامات مؤثری از قبیل راه اندازی اسپیرال و بهینه سازی سیستم های تهویه و روشنایی، مصرف انرژی های آب و برق دوره ۳ ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به ترتیب ۳۴% و ۱۸% کاهش یافته است. وی خاطر نشان کرد که در خصوص صادرات و با توجه به تقاضای بازار، پیگیری های لازم برای اخذ مجوز صادرات به نتیجه رسیده و ارسال محموله صادراتی در دستور کار قرار گرفته است.
  • مدیرعامل کزغال در خصوص افزایش سرمایه در جریان، موضوع پروژه ست دوم لانگوال، نیز اعلام نمود سرمایه فعلی شرکت با ۷۵% درصد افزایش، از ۲،۰۰۰ میلیارد ریال به ۳،۵۰۰ میلیارد ریال، خواهد رسید که مراحل ثبت سرمایه در حال انجام است. شرکت زغال سنگ پروده طبس با هدف افزایش تولید این ماده معدنی، هشت مورد برنامه اقدام در چهار حوزه اهداف استراتژیک با محورهای سرمایه گذاری برای تولید، توسعه بازارهای فروش داخلی و خارجی، تنوع بخشی به محصول و تکمیل زنجیره ارزش، توسعه قابلیت ها و ظرفیت های نیروی انسانی را در دست پیگیری و اجرا دارد. تأمین سری دوم تجهیزات تمامی مکانیزه استخراج لانگوال برای پوشش دوره های توقف تولید ناشی از اجرای اورهال نیز به عنوان یکی از طرح های توسعه این شرکت، در مرحله نهایی کردن قرارداد جهت ابلاغ به برنده مناقصه قرار دارد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219