۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 17 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

آریاساسول با کسب رتبه اعتباری AA مجددا به تنهایی در صدر معتبرترین شرکتهای ایران قرار گرفت.

آریاساسول با کسب رتبه اعتباری AA  مجددا به تنهایی در صدر معتبرترین شرکتهای ایران قرار گرفت.
کد: 47528   تاریخ انتشار :۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰

شرکت پلیمر آریاساسول برای دومین بار موفق به کسب رتبه اعتباری بلند مدت AA شد و عنوان معتبرترین شرکت کشور را برای سومین سال پیاپی از آن خود نمود.

  • به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریا ساسول، کمیته رتبه‌بندی اعتباری شرکت رتبه بندی «پایا» که در سال گذشته بالاترین رتبه اعتباری بلند مدت کشور یعنی AA را به شرکت پلیمر آریا ساسول اختصاص داده بود، در سال جاری نیز رتبه اعتباری بلند مدت AA را به این شرکت اختصاص داد.
  • بنا بر این گزارش، شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی حسابرسی شده، نسبت‌های مالی مستخرج از آن و همچنین ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، وضعیت حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی، وضعیت طرح‌ها و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب و کار و صنعت مربوطه، رتبه اعتباری بلند مدت AA با دورنمای با ثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A1+ را به شرکت پلیمر آریا ساسول (سهامی عام) تخصیص داد که بالاترین رتبه اعتباری بلند مدتی است که تاکنون یک شرکت ایرانی به خود اختصاص داده است. در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بسیار بالایی برآورد می‌شود و واژه دورنمای باثبات نیز بدین مفهوم است که رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی احتمالاً تغییری نخواهد کرد که حکایت از ثبات سرمایه گذاری و چشم اندازی بسیار مثبت برای سهامداران دارد.
  • لازم به ذکر است که شرکت رتبه بندی «پایا» تاکنون اقدام به اعتبارسنجی شرکت‌های متعددی نموده است. به استناد گزارش‌های رتبه‌بندی منتشر شده رتبه‌های بالای کسب شده پس از شرکت پلیمر آریاساسول با رتبه AA، به شرکت پتروشیمی پارس، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران با رتبه -AA، شرکت‌های توسعه صنایع و معادن غدیر و گروه توسعه مالی مهر آیندگان با رتبه +A، شرکت‌های گروه بهمن، گروه صنایع کاغذ پارس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه سرمایه و صنعت غدیر با رتبه A و شرکت‌های آرین سلامت سینا، ایران ترانسفو، سرمایه گذاری صبا تأمین و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با رتبه -A اختصاص یافته است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219