۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 17 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

سایپا از اولین محصول وارداتی خود رونمایی کرد

سایپا از اولین محصول وارداتی خود رونمایی کرد
کد: 47557   تاریخ انتشار :۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۴

خودرو جدید چانگان UNI-T بزودی بصورت وارداتی در داخل کشور عرضه میشود و کشف قیمت این محصول در بورس کالا انجام خواهد شد.

  • ،UNI-T کراس اوور حدودا ۴٫۵ متری است که به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو سری BlueCore چانگان مجهز شده و حداکثر توان آن به ۱۷۷ اسب بخار می رسد اما نقطه ای که پیشرانه UNI-T را از رقبای هم‌ترازش جدا می کند، حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری این خودرو است که کشش قابل توجهی را در همراهی با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل می کند. UNI-T از تکنولوژی رادار در زیر سپر جلو بهره می برد که امکان ترمز خودکار اورژانسی را فراهم می کند و همچنین به لطف وجود این آپشن، سیستم کروز کنترل این خودرو از نوع Adaptive یا تطبیق پذیر با امکان حفظ فاصله با خودرو پیش رو است. همچنین از جمله امکانات رفاهی و ایمنی دیگر این کراس اوور می توان به کنترلش کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ کیسه هوا، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، انتخاب حالت رانندگی نرمال، اسپرت و اکو ، سیستم تهویه اتوماتیک و .... اشاره کرد.
  • سایپا از اولین محصول وارداتی خود رونمایی کرد
  • نبود امکاناتی نظیر در برقی عقب، تیپ ترونیک گیربکس، گرم کن و سردکن صندلی از جمله نقص هایی بود که در ملاقات اولیه با UNI-T به چشم می خورد اما باید در نظر داشت که این خودرو از سطح کیفی قابل توجهی در مقایسه با دیگر هموطنانش بهره می برد و برای تطبیق قیمت آن با سقف قیمتی واردات ممکن است در نسخه نهایی نیز با همین شرایط به بازار عرضه شود. همچنین طی سواری کوتاه مدتی که با این خودرو داشتیم، عایق بندی خوب کابین و همچنین شتابگیری قابل قبول آن از جمله مزایای قابل توجه این کراس اوور بود. منابع رسمی شتاب این کراس اوور را کمتر از ۱۰ ثانیه و مصرف سوخت آن را حدود ۶٫۳ لیتر در سیکل ترکیبی اعلام کرده اند.
  • UNI-T در بازار کشورهای همسایه با قیمتی بیش از ۳۰ هزار دلار عرضه می شود و به نظر می رسد در زمره خودروهای پریمیوم وارداتی از نظر قیمت قرار گیرد. البته ذکر این نکته ضروری است که سایپا الزاما این محصول را با قیمت خرده فروشی کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری نمی کند و از این جهت امکان واردات آن وجود خواهد داشت.
سایپا از اولین محصول وارداتی خود رونمایی کرد

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219