۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 28 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

دولت تکلیف بزرگترین حاشیه بورس و سهامداران را تا بعدازظهر مشخص می کند

دولت تکلیف بزرگترین حاشیه بورس و سهامداران را تا بعدازظهر مشخص می کند
کد: 47730   تاریخ انتشار :۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۱

دولت ظهر امروز در آخرین مهلت قانونی مجلس مبنی بر مغایرت ابطال مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ و صنایع، تکلیف بزرگترین حاشیه بورس و سهامداران و آینده بازار را مشخص می کند.

  • هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در حالی ۱۷ مرداد، مصوبه نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ها را مغایر قانون و باطل اعلام کرد که دولت باید طی ۱۵ روز ، توجیهاتی را ارایه می کرد یا در غیر این صورت ، ملزم به رعایت مصوبه مجلس و لغو مصوبه می کرد.
  • براساس این گزارش، حال دولت در آخرین روزهای مهلت قانونی برای پاسخ درباره این مصوبه حاشیه ساز، تصمیم گیری می کند و از قرار معلوم محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور امروز ظهر با وزیران اقتصادی دولت، جلسه ایی در خصوص مصوبه جنجالی نرخ خوراک پتروشیمی و نرخ گاز صنایع برگزار می کنند.
  • مصوبه افزایش نرخ خوراک گاز شرکت‌های پترو پالایشی و سایر صنایع که قرار بود از ۲۹ خرداد اعمال شود با ۵۰ روز تاخیر در انتشار، موجب افت سنگین و سقوط بی سابقه شاخص بورس در ۱۷ اردیبهشت و ناشی از اطلاعات نهانی برخی سهامداران عمدتا" حقوقی شد.
  • ریزش های پی در پی قیمت ها و شاخص، خروج سهامداران، زیان دولت و شرکت ها و صنایع و سرمایه گذاران هم از زمان تا به امروز ادامه دارد و دیوار بی اعتمادی نیز روز به روز کوتاه و کوتاه تر شده است. با این همه افکار عمومی بازار سرمایه و صنایع بزرگ بورس تا ساعاتی دیگر از برنامه نهایی دولت و واکنش مجلس مطلع خواهند شد و بهتر و روشن تر در مورد آینده تصمیم گیری خواهند کرد.
  • بورس پرس

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.