۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آخرین اخبار از وضعیت مدیریتی "ماشین سازی اراک"

آخرین اخبار از وضعیت مدیریتی
کد: 19500   تاریخ انتشار :۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۹

در حالی که فروش شرکت ماشین سازی اراک در ۹۴.۶.۳۱ نسبت به مدت مشابه هیچ تغییری نکرده مدیریت نادرست در این شرکت باعث افزایش ۲۶ درصدی هزینه و کاهش۳۴ درصدی سود عملیاتی و ۲۹ درصدی سود هرسهم شده!
به گزارش  TSEpress  و به نقل از اقتصاد آنلاین، گزارش حسابرسی شده صورت های مالی شرکت ماشین سازی اراک نشان از ضعف‌های اساسی در مدیریت شرکت دارد. آن‌طور که در این گزارش آمده، عدم ارایه اطلاعات به حسابرس و عدم رعایت استانداردها سوالات بسیاری را برای اهل فن بوجود آورده است! چرا شرکتی عظیم و صنعتی نباید استانداردهای مالی را رعایت کند؟ چرا نباید ظرفیت تولید خود را افشا نماید؟ و چرا نباید هزینه‌های خود را بصورت کامل شناسایی نماید؟! صورت وضعیت‌هایی در این شرکت ایجاد شده که تایید نشده و غیرقابل اعتبارند. با این صورت وضعیت‌ها مبلغی در حدود 106 میلیارد تومان به درآمدها اضافه شده که باید پرسید اگر این مقدار واقعی است، از کجا آمده و به کجا رفته است؟!  
مورد عجیب ماشین سازی اراک (برای دیدن جدول در سایز اصلی روی آن کلیک کنید)
ماشین سازی اراک   بنابر گزارش حسابرس در 94.6.31، ضوابط و مقررات وضع شده سازمان بورس در این شرکت رعایت نشده است! مشخص نیست هیات مدیره شرکت چگونه بر این شرکت نظارت می کند و مدیرعامل آن چگونه مدیریت می نماید که این ضوابط که اصول بدیهی در شرکت های بورسی هستند رعایت نشده اند! ضوابطی نظیر افشای اطلاعات و صورت های مالی، افشای برنامه های آتی و پیش بینی عملکرد، افشای فوری تصمیمات مجمع عمومی، ارایه صورتجلسه های مجمع 93 به ثبت شرکت ها، حد نصاب سهام شناور، افشای کامل اطلاعات معاملات با اشخاص وابسته و موارد متعدد دیگر! آیا غیر از این است که عملکرد هیات مدیره این شرکت سوال برانگیز، ضعیف و غیرقابل قبول است؟ البته انتظار بیشتری نمی توان داشت! برای نمونه بر طبق اظهار نظر غندالی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، هنگامی که اوج سابقه صنعتی یکی از اعضای هیات مدیره بازنشسته این شرکت (ناصر قاسمی) "کارآموزی ادعایی در دوران دیپلم" در این شرکت است و در طول عمر خود هیچ سابقه مدیریت صنعتی نداشته چه انتظاری می توان داشت! جالب اینجاست که این فرد در دولت تدبیر و امید منصوب شده است! بزودی ابعاد دیگری از مشکلات این شرکت و سایر شرکت های صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر خواهد شد. گفتنی است؛ اقتصاد آنلاین قبلا نسبت به انتصاب افراد بازنشسته سیاسی در سمت های تخصصی به وزیر آموزش و پرورش هشدار داده بود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.