۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آخرین وضعیت بازار بیلت و مقاطع ایران

آخرین وضعیت بازار بیلت و مقاطع ایران
کد: 26591   تاریخ انتشار :۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۳۱

صادرات بیلت ایران در ۷ ماه ۲۰۱۷ میلادی معادل ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تن بوده است. .طبق گفته‌های معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن ۷۰ درصد بیلت ایران به منطقه منا صادر می‌شود و تایلند، عمان، امارات و مالزی اهداف صادراتی فولاد ایران هستند .امروزه با تکیه بر قیمت رقابتی، زمان مناسب تحویل محصول، کیفیت بالا و ارائه اسناد در زمان مناسب، بیلت ایران موفق شده تا جایگاه خوبی در بازارهای بین المللی پیدا کند

قیمت بیلت در ایران در هفته‌های اخیر روند نزولی داشته و این درحالیست که قیمت شمش در ۱۴ روز گذشته نزولی بود اکثر تولیدکنندگان بیلت با موجودی انبار روبرو بودند و به نوعی موفق به فروش شمش‌های خود نشدند که علت اصلی این امر سقوط قیمت مقاطع و رکود معاملات آنها در دو هفته گذشته بوده است. این روال تا هفته گذشته نیز ادامه داشت به این شرح که قیمت بیلت در هفته ای که پشت سر گذاشتیم نیز نزولی بود. با این روند احتمال دارد پیشنهاد فروشنده های خارجی برای شمش روند کاهشی داشته باشد که بالطبع این امر در قیمت فروش فولاد خوزستان اثر خواهد گذاشت در این بین در بازار داخلی قیمت آهن اسفنجی تغییر نداشته و قراضه هم با محدودیت عرضه روبرو شده است.

با این روال کمبود عرضه قراضه و تکان نخوردن بازار آهن اسفنجی اکثر تولیدکننده های شمش با مشکل روبرو هستند و موجودی انباشته دارند در حالیکه بازار مقاطع متوقف است که طبعاً توقف تولید نتیجه آن است. حال آنکه شمش نمی تواند به روند نزولی خود ادامه دهد حداکثر کاهش قیمت شمش تا ۱۰۰ تومان بیشتر نیست در حالیکه فاصله قیمت شمش تا مقاطع به ۳۰۰ تومان رسیده بنابراین حتی با ادامه روند نزولی مقاطع، شمش بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ تومان تنزل نخواهد کرد. در حالیکه موجودی آن به حداقل خود رسیده است انتظار میرود پس از دهه اول محرم شاهد تغییرات خوبی در این بازار باشیم.

این روند نزولی قیمت در بازار مقاطع هم وجود داشت. به طوریکه از اول تا آخر هفته شاهد این تغییرات بودیم. این موضوع عرضه کنندگان را سردرگم کرده بود که آنها را راضی به قروش با قیمتهای پایین تر می کرد. خریدارها هم با توجه به فاصله قیمتی میلگرد و شمش که به ۳۰۰ تومان رسیده این بازار را برای معامله نا امن می دانند. با سیاست فروختن میلگرد و نخریدن شمش که در واقع کاهش موجودی به حداقل قیمت می باشد عملاً فشار بر حجم معاملات شمش و قیمت آن بیشتر میشود. این فشار تا جائی ادامه می یابد که شمش به کف خود برسد در این میانه بازار صادرات حرف میزند.

ورق گرم صادراتی چین برای دومین هفته کمی افت داشته است که آن هم به دلیل افزایش عرضه بود. البته بعید است در آینده نزدیک افت قیمت شدید باشد چون اغلب تجار در حال اتمام فروش موجودی ها هستند.عر ضه کننده های سی آی اس به آینده بازار بیلت امیدوارند ولی برخی عوامل منفی وجود دارد از جمله روند نزولی بازار قراضه در ترکیه و افت ۱۰ دلاری قیمت بیلت در چین. بعلاوه اینکه اما در بازار جهانی شرایط کمی متفاوت است. افت قیمت بیلت و میلگرد در چین و کاهش قیمت قراضه بازار بیلت سی آی اس را نیز با جوی منفی روبرو کرد. البته عرضه محدود است و کارخانه ها همچنان به فکر بالا بردن قیمت بودند.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

فولاد   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70