۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آغاز به کار طرح تعویض 15 هزار خودرو فرسوده

آغاز به کار طرح تعویض 15 هزار خودرو فرسوده
کد: 14702   تاریخ انتشار :۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶

معاون فروش و بازاریابی سایپا گفت: 10 تا 15 هزار خودروی فرسوده تا پایان سال نوسازی می‌شود.

  به گزارش  TSEpress  رضا تقی زاده معاون فروش و بازاریابی خودروسازی سایپا گفت: فاز دوم طرح فروش خودروهای فرسوده و جایگزین کردن آنها از امسال شروع شده که از ابتدای سال تا کنون حدود دو هزار خودرو فرسوده جای گزاری شده است.
وی با بیان اینکه نقل و انتقالات از ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور از نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه یکی از عوامل کندی کار بود گفت: با این وجود این روند اجرایی در حال انجام است و تا کنون حدود هزار ثبت نام جدید داشته‌ایم.
تقی زاده اظهار داشت: تصمیم ما بر این است که نرخ تسهیلات را از 19.5 درصد به 18 درصد برسانیم.
معاون فروش و بازاریابی خودروسازی سایپا گفت: خودروهای ال 90، ساندرو، برلیانس و پارس تندر به سبد خودروهای فرسوده اضافه شده است.
وی گفت: متقاضیان با مراجعه به نمایندگی‌های شرکت سایپا ثبت نام کنند و بعد از 24 ساعت از سایت حمل و نقل سوخت راستی آزمایی صورت می‌گیرد و بعد از 48 ساعت کد پیگیری دریافت می کنند و به مراکز اسقاط معرفی می شود.
وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که این فرآیند را با کندی همراه کرده بود، انتقال سند ثبت نام از نام متقاضی به نام شرکت سایپاست که در حال حذف آن هستیم و همکاری‌هایی را با پلیس برای اقرار نامه این فرآیند انجام داده‌ایم.
معاون فروش و بازاریابی خودروسازی سایپا اظهار داشت: نرخ گواهی اسقاط به صورت رسمی 2.5 میلیون تومان است و در بازار آزاد این نرخ شناور است و در حال حاضر به صورت متوسط دو میلیون و 200 هزار تومان است، یعنی ما آن نرخی را که به متقاضی پرداخت می‌کنیم بیشتر از نرخ این گواهی است.
تقی زاده تصریح کرد: بعد از اینکه اطلاعات اسقاط روی سیستم قرار گرفت افراد می‌توانند ما‌به‌التفاوت مبلغ را پرداخت و خودروی جایگزین را تحویل بگیرند.
وی بیان کرد: در اجرایی شدن این طرح به یک مدیریت منسجم بین 17 الی 18 سازمان و ارگان نیاز است تا هزینه خودرو فرسوده در کشور کاهش یابد.
معاون فروش و بازاریابی خودروسازی سایپا افزود: اگر چه یک بلا تکیلفی دراین میان به وجود آمد اما امیدواریم تا پایان سال 10 الی 15 هزار دستگاه را در این طرح جایگذاری کنیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70