۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آغاز طرح تولید نفت سفارشی؛ 40پالایشگاه جهان مشتری نفت ایران

آغاز طرح تولید نفت سفارشی؛ 40پالایشگاه جهان مشتری نفت ایران
کد: 19762   تاریخ انتشار :۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت از مصرف نفت ایران در ٤٠ پالایشگاه جهان خبر داد و گفت: طرح تولید نفت سفارشی بر اساس تقاضای مشتریان آغاز شده است.

    به گزارش  TSEpress  و به نقل از وزارت نفت، سیدمحسن قمصری درباره تمایل اقلیم کردستان عراق برای صادرات نفت از سوی ایران، گفت: این خواسته ای است که از سوی آنها مطرح شده و هنوز عملیاتی نشده است. مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه هم اکنون اقلیم کردستان عراق نفت خود را با دو خط لوله به پایانه جیهان ترکیه انتقال می‌دهد و از آنجا روانه بازارهای جهانی نفت می‌کند، تصریح کرد: صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از سوی ایران نیازمند انجام پاره ای کارهای فنی از جمله احداث تاسیسات و خطوط لوله جدید است. به گفته قمصری، با این شرایط، صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق از سوی ایران باید زمینی انتقال داده شود که هزینه بالایی هم دارد. به گفته این مقام مسئول استفاده از نفت اقلیم کردستان عراق در پالایشگاه‌های ایران که در واقع سوآپ نفت است، یک راه حل عملیاتی به شمار می‌آید. وی با تاکید بر اینکه صادرات زمینی نفت اقلیم کردستان عراق را سرمایه بر و زمان‌بر است، یادآور شد: مذاکرات در این باره ادامه دارد و هم اکنون نمی توان پاسخ قطعی داد. قمصری همچنین درباره مخلوط سازی نفت با هدف جذب مشتریان بیشتر گفت: مصرف پالایشگاه‌های مختلف در جهان نسبت به گذشته تغییر کرده است و خیلی از پالایشگاه‌ها، دیگر تنها از یک نوع نفت خام استفاده نمی‌کنند. این مقام مسئول یادآور شد: این بحث که پالایشگاه‌ها براساس یک نوع نفت خام طراحی شده اند دیگر مانند گذشته مطرح نیست. مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه برخی پالایشگاه‌های جهان، نفت خام‌های مختلف می‌خرند و با هم مخلوط می کنند که راهی برای تعادل میان درآمد و سود است، خاطرنشان کرد: برخی پالایشگاه‌ها در جهان ٣٠ تا ٤٠ نوع نفت را مخلوط و مصرف می‌کنند. وی با بیان اینکه عملیات مخلوط سازی نفت روشی رایج برای رضایت مشتریان است، تاکید کرد: بر این اساس به دنبال پیاده سازی سیستم مخلوط سازی نفت در پایانه خارک هستیم و برخی پالایشگاه ها در جهان نفت خام خاصی را نیاز دارند که می‌توان آن را تهیه کرد و این دست ما را برای بازاریابی باز می کند. به گفته قمصری، عملیات مخلوط شدن بر اساس درخواست مشتری انجام می‌شود و گزینه‌ای در قراردادهای فروش نفت خام است.

پالایشگاه   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70