۴ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 23 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

احتمال افزایش نرخ بنزین تا ۵۰درصد

احتمال افزایش نرخ بنزین تا ۵۰درصد
کد: 27579   تاریخ انتشار :۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۲

 افزایش نرخ بنزین مانع از قاچاق و ناهنجاری های قیمتی می شود. از طرفی دیگر جایگاه های سوختی که از نظر درآمدی و کسب و کارها در تنگنا هستند؛ وضعیت بهتری را تجربه خواهند کرد.

به گزارش TSEpress  زمزمه های افزایش قیمت بنزین از اواخر امسال و اوایل سال آینده شنیده می شود که در این باره نیز رییس انجمن صنفی جایگاه داران بنزین موافق افزایش حداقل ۵۰درصدی نرخ بنزین و به عبارتی واقعی شدن قیمت این سوخت از سال آینده است.
ناصر رییسی فرد- رئیس انجمن صنفی جایگاه داران بنزین با اشاره به خبرهای غیر رسمی مبنی بر افزایش نرخ بنزین از اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ به خودروکار می گوید:« من و همکارانم در بخش سوخت امیدوار هستیم نرخ بنزین تا پایان امسال و اوایل سال آینده افزایش حداقل ۵۰درصدی را تجربه کند و قیمت بنزین واقعی شود».  به گفته او، افزایش نرخ بنزین مانع از قاچاق و ناهنجاری های قیمتی می شود. از طرفی دیگر جایگاه های سوختی که از نظر درآمدی و کسب و کارها در تنگنا هستند؛ وضعیت بهتری را تجربه خواهند کرد. رییسی فر ادامه می دهد: حتی اگر قیمت بنزین دوبرابر هم شود، کمتر از یک درصد در سبد خانوار اثر گذار است. این امر مشروط بر اطلاع رسانی صحیح و جلوگیری از ایجاد جو روانی مبنی بر افزایش نرخ سوخت است.  به گفته او، یکی دیگر از این شروط، وجود یک واحد نظارتی تمام و کمال برای جلوگیری از سو استفاده های در این بخش است. او با بیان اینکه موافق افزایش حداقل ۵۰درصدی قیمت بنزین است، اظهار می می کند: پس از افزایش نرخ بنزین، مردم خودشان فواید آن را متوجه می شوند. رئیس انجمن صنفی جایگاه داران بنزین در پاسخ به اینکه آیا اجرای این تغییر قیمت ها تا سال ۹۷ امکان پذیر است، می افزاید: مقرر بود افزایش قیمت بنزین تا سال ۹۶ اجرایی شود، که این امیدواری وجود دارد تا زمینه های اجرایی تا سال ۹۷ ایجاد شود.مدتی است گزینه افزایش نرخ بنزین در میان مسئولان دولتی مطرح می شود.

بنزین   پالایشی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219