۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

احتمال ورود سیراف به صنعت پلاستیک

احتمال ورود سیراف به صنعت پلاستیک
کد: 5579   تاریخ انتشار :۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۱

به گزارش TSEpress  و به نقل از شانا، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت زیرساخت پالایشی سیراف با بیان این که چشم انداز سیراف در فاز دوم، ورود به صنعت پلاستیک است، گفت: البته این چشم انداز با توجه به آینده بازارهای بین المللی قابل تغییر است.

  • علیرضا صادق آبادی اظهار کرد: سرعت تغییرات در دنیا بسیار زیاد است و هیچ شرکت موفقی نمی تواند برای آینده بلندمدت خود برنامه ریزی کند. وی با بیان این که تنها می توان یک چشم انداز برای آینده ترسیم کرد، تاکید کرد: پیش بینی ما نسبت به آینده بازارهای بین المللی، افزایش تقاضا و رونق صنعت پلاستیک است؛ بنابراین، احتمال ورود مجموعه پالایشی سیراف به این حوزه در فاز بعدی وجود دارد. صادق آبادی با بیان این که البته به طور قطع نمی توان اطمینان داشت که بخش خصوصی در سیراف برای سالهای آینده چه تصمیمی می گیرد، ادامه داد: ورود به فاز بنزین سازی، آروماتیک سازی یا الفین سازی گزینه هایی است که پیش روی ما قرار دارد؛ اما آنچه که قطعی به نظر می رسد این است که بخش خصوصی تصمیم دارد زیرساختهای این مجموعه را تقویت کند. صادق آبادی با بیان این که ما در پی بهبود وضع فعلی و ایجاد یک ساختار قوی برای ورود همیشگی به بازارهای بین المللی هستیم، افزود: در صورتی که یک شرکت و یا کشور در گیرودار برنامه ریزی بلندمدت بماند، از تغییرات جهانی غافل می ماند و هوشیاری اش را نسبت به بازارها از دست می دهد. وی با اضافه کردن مثال مربیان فوتبال به عنوان بهترین برنامه ریزان، گفت: هیچ مربی فوتبالی نمی تواند برای تیمش برنامه بریزد و بگوید  در دقیقه ٧٠ بازی چه باید کرد، اما می تواند تعدادی بازیکن توانمند را تربیت و به درستی در جای خود قرار دهد. صادق آبادی اظهار کرد: همچنین در فوتبال تنها می توان یک چشم انداز از موقعیت تیم حریف و نحوه بازی تعریف کرد و آمادگی بازیکنان را افزایش داد. او با بیان این که شرکتها در بازارهای بین المللی نیز باید به همین روش عمل کنند، افزود: در سیراف ما سعی داریم زیرساختها را آماده و بخش خصوصی را از طریق اجرای صفر تا صد این پروژه تقویت کنیم. مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت زیرساخت پالایشی سیراف افزود: به عنوان نمونه ما در شرکت زیرساخت حدود ١٠٠ هکتار زمین اضافی، سه بویلر اضافی در واحد بخار و ... پیش بینی کرده ایم که در آینده بتوانیم در زمینه هایی که لازم است ورود کنیم و در اجرا با مشکل مواجه نشویم. به گفته این مقام مسئول پیش بینیهای وجود بندر در منطقه، ایجاد تاسیسات لازم و ... این قدرت را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد که بتواند به راحتی و بنا به ضرورت بازارهای بین المللی، فاز بعدی فعالیتهای خود را در سیراف مشخص کند. به گزارش شانا طرح فراگیر پالایشی سیراف با هدف جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی طراحی شده است. طراحی و ساخت ٨ پالایشگاه میعانات گازی (هریک به ظرفیت ٦٠ هزار بشکه در روز) است که قرار است در فاز نخست محصولاتی شامل گاز مایع، نفتای سبک، نفتای سنگین، سوخت جت و نفت گاز تولید کند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70