۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

احتمال کاهش مجدد قیمت نفت

احتمال کاهش مجدد قیمت نفت
کد: 17967   تاریخ انتشار :۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۶

در یک ماه گذشته شاهد افزایش قیمت نفت بودیم که تقویت مجدد دلار در کنار ادامه حضور مازاد عرضه در بازار می‌تواند احتمال کاهش مجدد قیمت نفت را در پی داشته باشد.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، برخی کارشناسان معتقدند قیمت نفت روندی مشابه اواسط سال گذشته میلادی را طی می‌کند.‌ به گزارش TSEpress  به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد در اواسط سال گذشته میلادی قیمت نفت برای مدتی روند صعودی شدید در پیش گرفت؛ اما چندی بعد به شدت سقوط کرد.شرایط چند ماه گذشته نیز مشابه سال گذشته است، چرا‌که قیمت نفت طی ماه‌های گذشته از کمتر از 30 دلار در هر بشکه به بیش از 45 دلار رسیده است. ‌بر همین اساس برخی کارشناسان بازار جهانی نفت بر این باورند که این احتمال وجود دارد که اتفاق مشابه سال 2015 در ادامه روند کنونی رخ دهد. یکی دیگر از عواملی که به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی طی هفته‌های گذشته منجر شده، کاهش ارزش دلار در برابر دیگر ارزهایی بین‌المللی است.
کاهش ارزش دلار باعث می‌شود تا توان خرید کشورهایی که از ارزهایی غیر از دلار برای خرید نفت استفاده می‌کنند افزایش یافته و در نتیجه تقاضا در بازار نیز افزایش یابد.در حال حاضر این چشم‌انداز وجود دارد که در صورتی که ارزش دلار تقویت شود توان کشورهای مذکور برای خرید نفت کاهش و تقاضا کاهش می‌یابد که این مساله به افزایش مازاد عرضه موجود دامن می‌زند و به کاهش قیمت نفت منجر خواهد شد.از سوی دیگر پایدار ماندن مازاد عرضه موجود در بازار نفت نیز در شرایط کنونی به نوعی تهدید محسوب می‌شود؛ چرا‌که تداوم مازاد عرضه از ادامه افزایش قیمت نفت نیز جلوگیری می‌کند و حتی می‌تواند روند کنونی را تغییر دهدو آن را نزولی کند.

اقتصاد   نفت   

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70