۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

استارت با ماموت؛ شتاب با سایپا دیزل

استارت با ماموت؛ شتاب با سایپا دیزل
کد: 23363   تاریخ انتشار :۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲

شرکت سایپادیزل از شرکت‌های اصلی حاضر در طرح نوسازی، در کمتر از ۱۰ روز توانست برای ۲۳۰۵ دستگاه ولوو ثبت‌نام داشته باشد که تا پایان اسفندماه ۱۰۰ دستگاه از آن‌ها تحویل مشتریان می‌شود.

به گزارش TSEpress  پیش‌بینی دولت این است که بتواند طی ۵ سال ۶۵ هزار دستگاه خودروی تجاری فرسوده بالای ۲۵ سال را جایگزین کند. براساس مذاکراتی که میان خودروسازان است و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌کند، قرار است این پروژه هم سرعت و هم افزایش پیدا کند و هم منابع بیشتری برای آن تدارک دیده شود. از این رو می‌توان امیدوار بود طی یک پروژه ۷، ۸ ساله عمده خودروهای سنگین فرسوده جایگزین شوند. استارت با ماموت در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که اوایل بهمن‌ماه امسال میان بانک توسعه تعاون، سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور و ماموت‌دیزل امضا شد، تا ۸۰ درصد قیمت خودروهای سنگین، تسهیلاتی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و بازپرداخت هفت‌ساله به کامیون‌داران پرداخت می‌شود. از ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز ۱۱ درصد برعهده متقاضی تعویض خودروست و ۹ درصد آن را سازمان راهداری پرداخت خواهد کرد. بر این اساس، کامیون‌دارانی که دارای خودروی فرسوده‌اند، می‌توانند از طریق دریافت معرفی‌نامه از سازمان حمل‌و‌نقل و پایانه‌های کشور و مراجعه به شعب این بانک از این تسهیلات استفاده کنند. شتاب با سایپادیزل شرکت سایپادیزل نیز که از شرکت‌های اصلی حاضر در طرح نوسازی است، در کمتر از ۱۰ روز توانست برای ۲۳۰۵ دستگاه ولوو ثبت‌نام داشته باشد که تا پایان اسفندماه ۱۰۰ دستگاه از آن‌ها تحویل مشتریان می‌شود. سایپادیزل با بانک‌های عامل ازجمله بانک‌ دی، ملت، توسعه تعاون و صادرات قرارداد بسته است تا بتواند منابع ارزان‌قیمتی را در اختیار خریداران این خودروها قرار دهد. در این طرح نیز ۳۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۵ تا ۷ سال و سود ۹ درصد به متقاضیان جایگزینی کامیون‌های فرسوده اعطا می‌شود. فاز اول قرارداد سایپادیزل با سازمان راهداری و سازمان بهینه‌سازی سوخت ۳۵۰۰ دستگاه را شامل می‌شود که تا ۶ هزار دستگاه نیز در فاز بعد امکان ارتقا برای آن پیش‌بینی شده است. سایپادیزل اعلام کرده است که ظرفیت تولید ۱۵هزار دستگاه خودرو در سال را دارد. مشارکت دیگر تجاری‌سازان علاوه بر ماموت‌دیزل و سایپادیزل خودروسازان دیگر همچون ایران‌خودرودیزل، سیباموتور، آذهایتکس، سپهر دیزل کاوه و آریا دیزل و… هم در این طرح حضور خواهند داشت. به‌عنوان مثال، با آغاز این طرح در شرکت سیباموتور تاکنون نزدیک به ۹۰ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند و پروسه آن‌ها در حال اجراست. امید آن است که صنعت و بازار خودروهای تجاری ایران با اجرای این طرح تکان بخورد و بار دیگر شاهد رونق تولید در کارخانه‌های داخلی و تسریع روند عملیاتی قراردادهایی باشیم که با تجاری‌سازان بزرگ خارجی برای عرضه و تولید مشترک محصولات آن‌ها در ایران بسته شده است. مهم‌ترین عامل اجرایی در استمرار این طرح ارائه منابع مالی پنج و هفت ساله و ارزان‌قیمت به صاحبان خودروهای قدیمی است.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

. اخبار خودرو

خودرو   دیزل   سایپا دیزل   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70