۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تائید افزایش قیمت محصولات پالایشی

تائید افزایش قیمت محصولات پالایشی
کد: 27517   تاریخ انتشار :۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۳

مدیران مالی دو پالایشگاه اصفهان و شیراز زمزمه افزایش نرخ محصولات فراورده های نفتی را تایید کردند و از روشن شدن جزییات و تهیه گزارش ۶ ماهه طی ۱۰ روز آینده خبر دادند.

به گزارش TSEpress  سهام شرکت های پالایشی طی روزهای اخیر با اقبال بازار روبرو شده و هر ۶ شرکت این گروه با افزایش قیمت و صف خرید ، دوران تازه ایی از رونق را شروع کرده اند. این جریان ناشی از افزایش قیمت نفت در هفته های اخیر و مهمتر از آن زمزمه هایی مبنی بر اعلام نرخ محصولات توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده نفتی است. در این رابطه مهدی صرامی مدیر مالی پالایشگاه اصفهان که امروز با صف خرید بیش از ۳۰ میلیون سهمی روبرو شده ، به بورس پرس گفت: نرخ های جدید محصولات به پالایشگاه ها اعلام شده اما به دلیل حضورم در جلسه امروز انجمن صنفی ، از جزییات آن مطلع نیستم. وی ادامه داد: از قرار معلوم ، نرخ محصولات شرکت های پالایشی با افزایش مناسبی همراه شده اند اما نیاز به بررسی جزییات دارد. همچنین ناصر تنگستانی مدیرمالی پالایشگاه شیراز با بیان اینکه هنوز قیمت های جدید شرکت ملی پالایش و پخش توسط پالایشگاه ها مشاهده نشده ، ضمن تایید گفته های صرامی به بورس پرس گفت: هم اکنون اطلاعی از چند و چون و جزییات افزایش نرخ محصولات فرآورده ها نیست و باید منتظر دریافت ابلاغیه بود. وی ادامه داد: انتظار می رود طی حداکثر ۱۰ روز آینده ، اثر افزایش قیمت محصولات در صورت های مالی ۶ ماهه پالایشگاه شیراز نهایی و اعلام شود. تنگستانی با اشاره به اثر افزایش قیمت جهانی بر شرکت های پالایشی ، خاطر نشان کرد: در حالی قیمت نفت در بودجه سال جاری اکثر پالایشگاه ها حدود ۵۰ دلار بوده که رشد این محصول به بیش از ۶۲ دلار ، رویداد موثری بوده و می تواند منجر به افزایش قیمت محصولات فرآورده های نفتی با ضریب بالاتری شود.

پالایشی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70