۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش ٢ دلاری قیمت نفت ایران

افزایش ٢ دلاری قیمت نفت ایران
کد: 2692   تاریخ انتشار :۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹

به گزارش TSEpress  و به نقل از شانا، قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به ١٦ فوریه (دوشنبه، ٢٧ بهمن ماه ) بیش از ٢ دلار افزایش یافت.

  • قیمت نفت خام سبک ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به ١٦ فوریه، ٢ دلار و ٣٨ سنت افزایش یافت و به ٥٤ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید، قیمت نفت سنگین ایران نیز با ٢ دلار و ٥٤ سنت افزایش ٥٣ دلار و ٨ سنت معامله شد. قیمت سبد نفتی اوپک در هفته مورد اشاره یک دلار و ٧٧ سنت افزایش یافت و به ٥٤ دلار و ١٢ سنت برای هر بشکه رسید، حداکثر و حداقل قیمت سبد نفتی اوپک از ابتدای امسال تا کنون ٥٦ دلار و ٤٣ و ٤١ دلار ٥٠  سنت بوده است؛ این در حالی است که این رقم پارسال ١١٠ دلار و ٤٨ سنت و ٥٢ دلار بوده است. بر اساس این گزارش، قیمت نفت دبلیو تی آی برخلاف دیگر نفتهای شاخص در بازار با ٧ سنت کاهش به ٥١ دلار و ٣٢ سنت در هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا از ابتدای امسال تا کنون ٤٨ دلار و ٦٣ سنت بوده است. قیمت نفت برنت، دوبی و عمان نیز در هفته منتهی به ١٦ فوریه به ترتیب با ١,٥٨، ٢.١٥ و ٢.١٨ سنت افزایش به ٥٧.٤٩، ٥٥.٨١ و ٥٦.٨٣ سنت در هر بشکه رسید. به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، با وجود افزایش قیمت نفت در این هفته هنوز تحلیلگران بازار نفت احتمال می‌ دهند که قیمت نفت خام ممکن است دوباره دچار روند نزولی شود؛ موسسه Citigroup پیش بینی کرد که قیمت‌ نفت‌خام با آغاز سه ماه دوم نیمی از ارزش خود را از دست می دهد و به سطح ٢٠ دلار در بشکه می رسد. این گزارش می افزاید: کاهش حفاریها در آمریکا به این معنی نیست که اشباع بازار از نفت از میان می رود، بنابراین افزایش کنونی قیمتهای نفت موقتی است. موسسه سیتی گروپ پیش‌بینی کرد در سه ماه نخست بازار با روزانه ٧٠٠ هزار بشکه و در سه ماه دوم با ٨٠٠ هزار بشکه در روز مازاد عرضه روبه رو شود؛ بویژه این که اداره اطلاعات انرژی در آمریکا نیز اعلام کرد که ذخیره‌سازیهای نفت خام در این کشور به میزان ٤,٨٧ میلیون بشکه افزایش یافته و به این ترتیب ذخیره سازیهای نفت‌خام آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده است. در این میان بورس بازان خالص وضع خرید خود را در قراردادهای آتی و اختیاری در بورس نایمکس به میزان ٤,٢٣٠ هزار قرارداد کاهش دادند و آن را به سطح ٢٠٣.٦٩٦ هزا رقرارداد رساندند و به این ترتیب نشان دادند که به افزایش قیمتها خوشبین نیستند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70