۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افغانستان؛ بازاری مطلوب برای سیمان ایران

افغانستان؛ بازاری مطلوب برای سیمان ایران
کد: 25816   تاریخ انتشار :۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۲

افغانستان بازاری مطلوب برای سیمان ایران است؛ تحقق پذیری این مهم منوط به توسعه حمل و نقل ریلی، تسهیل روند صادرات، کاهش هزینه حداقلی در حمل و نقل و مواردی از این دست است.

مدیر عامل شرکت سیمان قاین گفت: حجم بازار سیمان افغانستان ۳. ۶ میلیون تن در سال است که ۳. ۱ میلیون تن از ایران و بقیه از پاکستان تامین می‌شود.
حمید اقبالیان افزود: در حال حاضر حجم عمده صادرات سیمان به افغانستان از مرز ماهی رود در استان خراسان جنوبی انجام می‌شود. وی با بیان اینکه امسال شرایط ایران به لحاظ فروش سیمان به افغانستان بهتر شده است، گفت: بدون شک با برنامه ریزی شرکت‌های سیمانی کشور می‌توان حجم بیشتری از این بازار را جذب کرد. وی افزود: این شرکت با برنامه صادرات محور به رغم محدودیت بازار داخلی و وجود کارخانه‌های متعدد توانسته بازارهای جدید صادراتی در کشورهای افغانستان و پاکستان برای خود تعریف کند. اقبالیان میزان صادرات شرکت سیمان قاین را ۶۳ درصد اعلام کرد.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها به جهت حضور موفق در این بازار باید به نحوی باشد که قیمت تمام شده سیمان ایران در افغانستان کمتر از پاکستان باشد. اقبالیان در ادامه با بیان اینکه صنعت سیمان از جمله صنایع پایه نقش اساسی در توسعه زیر بنای اقتصادی هر کشور بر عهده دارد، یادآورشد: این صنعت در رشد اقتصادی، پویایی تولید، اشتغال افزایی، توسعه صادرات، ارزآوری و ... بسیار نقش آفرین است.

سیمان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70