۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 17 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

الجزایر خواستار تصمیم اوپک برای جلوگیری از افت قیمت نفت شد

الجزایر خواستار تصمیم اوپک برای جلوگیری از افت قیمت نفت شد
کد: 2881   تاریخ انتشار :۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۱۶

  • وزیر انرژی و معادن الجزایر خواهان تصمیم جمعی اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای مقابله با افت قیمتهای جهانی نفت خام شد.
  •  به گزارش TSEpress یوسف یوسفی در گفتگو با یک رادیو دولتی الجزایر گفت: برای یافتن راه حلی فوری به منظور مقابله با افت قیمتهای جهانی نفت خام با شماری از اعضای اوپک بحث و گفتگوهایی انجام شده است. الجزایر خواهان گفتگوهای مشترک میان اعضای اوپک برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است. عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر برای تلاش به منظور دستیابی به یک توافق نظر میان اعضای اوپک درباره کاهش قیمتهای جهانی نفت خام، نمایندگانی را به چند کشور عضو این سازمان از جمله عربستان سعودی و دیگر کشورهای آفریقایی عضو اوپک اعزام کرده است. یوسفی افت قیمتهای جهانی نفت خام را به افزایش تولید صنعتی تعدادی از اقتصادهای بزرگ دنیا از جمله ژاپن، چین و هند و همچنین رشد تولید نفت از سوی بعضی کشورهای تولید کننده این ماده نسبت داد. قیمتهای جهانی نفت خام از اوج خود در ژوئن سال ٢٠١٤ تاکنون حدود ٥٠ درصد کاهش یافته است، با این وجود اوپک در آخرین نشست خود سقف تولید را ثابت نگه داشت و تولید کنونی نفت خام آمریکا به بالاترین سطح خود در سه دهه اخیر رسیده است. قیمت نفت در پایان معاملات روز دوشنبه (چهارم اسفندماه) در پی مازد عرضه نفت در بازارها و نیز افزایش ارزش دلار، نزدیک به دو درصد کاهش یافت اما قیمت نفت کوره به دلیل مشکلات عملیاتی در پالایشگاههای بزرگ آمریکا پنج درصد بالا رفت. قیمت نفت در طول معاملات دیروز پائین بود تا این که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی عنوان کرد که دیزانی آلیسون مادوئکه، وزیر نفت نیجریه، اظهار کرده است در صورت ادامه کاهش قیمت نفت، درخواست نشست اضطراری اوپک را در ٦ هفته آینده مطرح می کند. قیمت نفت از روز جمعه (اول اسفندماه) با ارائه گزارش پائین آمدن نرخ کاهش تعداد دکلهای حفاری آمریکا، تضعیف شد. این گزارش سبب بالا رفتن نگرانیها از افزایش عرضه نفت آمریکا شود. تولید نفت آمریکا هم اکنون به بالاترین سطح خود رسیده است. قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز (دوشنبه، چهارم اسفندماه) یک دلار و ٢ سنت کاهش یافت و به ٥٨ دلار و ٩٠ سنت برای هر بشکه رسید. پس از انتشار خبر اظهارات وزیر نفت نیجریه قیمت برنت برای مدت کوتاهی به ٦٠ دلار و ٦٧ سنت رسید. بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز در پایان معاملات روز دوشنبه یک دلار و ٣٦ سنت یا ٢,٧ درصد کاهش یافت تا در نهایت در سطح ٤٩ دلار و ٨١ سنت تثبیت شود. نشست عادی وزیران نفت اوپک پنجم ژوئن (١٥ خرداد ماه ١٣٩٤) در وین اتریش برگزار می شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70