۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

النعیمی: برای حل مشکلات بازار نفت به وین آمده ایم

النعیمی: برای حل مشکلات بازار نفت به وین آمده ایم
کد: 12625   تاریخ انتشار :۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۴

  • وزیر نفت عربستان با ابراز امیدواری نسبت به بهبود قیمت نفت در سال ٢٠١٦ گفت: ریاض ابتدا با دیگر اعضای اوپک بحث و مذاکره خواهیم کرد، سپس درباره گام بعدی این سازمان تصمیم گیری می کنند.
  • به گزارش TSEpress   به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال از وین، علی النعیمی امروز (سه شنبه، دهم آذرماه) در بدو ورود به وین برای شرکت در نشست روز جمعه (١٣ آذرماه) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)  با لحنی که حاکی نشان از تمایل ریاض برای شنیدن دیدگاه های دیگر کشورهای عضو اوپک داشت، گفت: عربستان با دیگر اعضای اوپک برای تصمیم این سازمان در نشست ١٦٨ بحث و گفتگو می کند.
    وی در پاسخ به پرسشی درباره این که عربستان خواهان چه تصمیمی از سوی اوپک است، گفت: ما ابتدا به دیدگاه های دیگر اعضا گوش می سپاریم سپس تصمیم گیری می کنیم.
    عربستان، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده نفت اوپک در دو نشست گذشته با فاصله گرفتن از ایده کاهش تولید برای بهبود قیمت و بازار نفت، خواهان در پیش گرفتن راهبرد کنونی اوپک مبنی بر حفظ سهم در بازارهای جهانی نفت خام شد، با این وجود قیمتهای این کالای راهبردی هم اکنون در سطوح پایین تر از ٥٠ دلار برای هر بشکه قرار دارد.
    اوپک و در راس آن عربستان تلاش داشت با تثبیت سقف تولید کنونی روزانه ٣٠ میلیون بشکه به منظور حفظ سهم خود در بازارهای جهانی، با پروژه های گران قیمت برداشت نفت خام از ذخایر نا متعارف بویژه شیل اویل مقابله کند.
    عربستان نشان داده است که هنوز تمایلی به تغییر رویه ندارد.
    اما پایین بودن سطح قیمتها برای مدتی طولانی سبب درخواستها از عربستان برای کاهش تولید و کاستن از مازاد عرضه موجود در بازارهای جهانی بویژه که هم اکنون نفت خام ایران در آستانه بازگشت به بازار است.
    النعیمی در پاسخ به پرسشی در این باره که راهبرد عربستان مبنی بر تثبیت سقف تولید برای حفظ سهم در بازار، با لحنی پرسشی سوال کرد: کدام راهبرد؟ چه شخصی گفته است که ما به دنبال حفظ سهم در بازارهای جهانی هستیم؟
    وزیران نفت اوپک ظرف امروز تا فردا برای شکت در صدو شصت و هشتمین نشست عادی اوپک به وین می آیند.
    اعضای اوپک روز پنجشنبه (١٢ آذرماه) پیش از نشست روز جمعه، یک گردهمایی غیر رسمی برای بحث و بررسی درباره بازارهای جهانی نفت خام خواهند داشت.
    مشکلاتی که در پی افت قیمت نفت خام برای برخی اعضای اوپک پیش آمده است، امروز با ورود کالوس پارخا یانوزلی، وزیر نفت اکوادور به وین برجسته شد.
    وزیر نفت اکوادور در بدو ورود به وین گفت: دولت این کشور امسال نیمی از درآمدهای خود را به دلیل کاهش قیمتهای جهانی نفت خام از دست داده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70