۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

امریکا 12میلیون شغل جدید ایجاد کرده‌است

امریکا 12میلیون شغل جدید ایجاد کرده‌است
کد: 12960   تاریخ انتشار :۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰

اقتصاد ایالات متحده امریکا دوباره به نظر سالم می‌آید.

بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند بهتر است بانک مرکزی امریکا سیاست‌های خود را تغییر دهد چرا که اقتصاد این کشور از سال‌های بحران مالی فاصله بسیاری گرفته‌است.

 به گزارش TSEpress   به نقل از صدای اقتصاد امریکا از زمان بحران بزرگ اقتصادی سال 2009 تا کنون 12میلیون شغل جدید ایجاد کرده‌است. نرخ بیکاری نیز از اوج خود که 10درصد بوده‌است به 5درصد سقوط کرده‌است.

البته با نگاهی دقیق‌تر اقتصاد امریکا هنوز در بحران به نظر می‌رسد.آخرین بررسی از وضعیت اقتصاد امریکا در روز جمعه نشام می‌دهد وضعیت استخدام در امریکا در ماه نوامبر بسیار خوب بوده‌است.

نرخ بهره در امریکا در مرز تاریخی صفر درصد است. آخرین باری که فدرال رزرو امریکا نرخ بهره را تغییر داده‌است در دسامبر 2008 بوده‌است. فدرال به دلیل ترس از ایجاد بحران در اقتصاد شکننده امریکا از هر گونه اقدامی در رابطه با نرخ بهره اجتناب کرده‌است.

اقتصاد امروز امریکا در وضعیت اضطراری نیست به همین خاطر انتظار می‌رود نرخ بهره افزایش یابد.

وضعیت شغل نیز بسیار قوی بوده‌است. اگر فدرال رزرو وضعیت اقتصاد جهان را خوب برآورد کرده باشد با توجه به فاکتورهای فوق حتماً نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این افزایش نرخ بهره برای نخستین بار در یک دهه گذشته صورت خواهد گرفت.

براد مک‌میلان رئیس موسسه فایننشال نتوورک نیز به سی‌ان‌ان مانی گفته‌است: «پایه و اساس اقتصاد در امریکا در حال رشد است. اکنون فقط به صلح جهانی نیاز داریم.»

اکنون افراد در وال‌استریت معتقدند وال‌استریت به احتمال 80درصد نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

فدرال قصد دارد نرخ بهره را به صورت تدریجی تا 2درصد افزایش دهد.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70