۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

امضاء نخستین قرارداد ساخت واگن در طرح توسعه حمل و نقل ریلی به ارزش 900میلیارد

امضاء نخستین قرارداد ساخت واگن در طرح توسعه حمل و نقل ریلی به ارزش 900میلیارد
کد: 20228   تاریخ انتشار :۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۰

نخستین قرارداد ساخت واگن همسو با قرارداد طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر به ارزش 900 میلیارد ریال میان شرکت تجارت پوشش سپاهان و واگن سازی کوثر امضا شد.

  به گزارش TSEpress و به نقل از ایرنا، این قرارداد امروز (یکشنبه) با حضور وزیران نفت و راه و شهرسازی، برای ساخت ٤٠٠ واگن امضا شده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی، این واگن ها از محل یارانه ناشی از صرفه جویی انرژی ساخته می شود تا با ورود آن به چرخه راه آهن، سهم حمل و نقل ریلی از جابجایی بار و مسافر افزایش یابد. با امضای این قرارداد، شرکت های سازنده واگن داخلی فعال می شوند. «علی وکیلی» مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و «محسن پورسیدآقایی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، قرارداد اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر میان وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی را امضا کردند. به گزارش ایرنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران چهارم مردادماه از افزایش 10 درصدی تناژ و 7.3 درصدی تن- کیلومتر شبکه ریلی در سه ماهه نخست امسال خبر داد. پارسال راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیش از یک میلیون و 500 هزار تن کالا را ترانزیت کرد و طبق برنامه ریزی های انجام شده راه آهن درصدد است میزان ترانزیت کالا در شبکه ریلی کشور را به بیش از سه میلیون تن در سال افزایش دهد.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70