۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
دسته‌بندی نشده

امیدواری به کاهش نرخ سود بانکی

امیدواری به کاهش نرخ سود بانکی
کد: 23323   تاریخ انتشار :۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷

با برطرف شدن بی انضباطی های نهادی که در بعضی قانون و مقررات وجود دارد، ما باید انتظار تعادل نرخ بهتری برای تسهیلات در شبکه بانکی را داشته باشیم.

به گزارش TSEpress از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، کوروش پرویزیان در خصوص اینکه آیا نرخ سود بانکی سال آینده تغییر می کند، گفت: ما امیدواریم نرخ سود بانکی سال آینده تغییر کند و به سمت کاهش برود. به عبارتی انتظار ما این است که همه کمک کنند تا نرخ در حدود نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار قرار بگیرد. البته اگر وضع درآمدی دولت و مجموع شرایط ارزی کشور مناسب باشد و ثبات بازار حفظ شود و نرخ تورم هم به همین شکل کاهشی ادامه پیدا کند، ما شاهد کاهش بیشتر این نرخ ها هم خواهیم بود. وی با اشاره به نرخ سود تسهیلات، افزود: به صورت معمول هر زمانی که نرخ سود سپرده ها کاهش پیدا می کند، نرخ سود تسهیلات هم به دنبال آن کاهش پیدا خواهد کرد. یک فاصله  ۵ درصدی باید بین نرخ سود سپرده ها و نرخ سود تسهیلات وجود داشته باشد.  اما اگر با توجه به مقررات موجود به طور مثال سود سپرده قانونی حدود ۱۳ درصد، آیین نامه موجود صندوق ضمانت سپرده ها، بحث نسبت نقدینگی که به صورت نقد در بانک ها و ای تی ام ها باید وجود داشته باشد و اوضاع و احوال نرخ بین بانکی تغییر کند، شاید این تفاوت را بتوان  در حدود ۴ درصد و ۴.۵ درصد هم کاهش داد. وی در خصوص اینکه چرا در شرایط فعلی نرخ های بانکی کاهش پیدا نمی کند؟، افزود: معضل جدی که الان وجود دارد این است که شبکه بانکی مورد حمایت همه جانبه قرار نمی گیرد. نه تنها مورد حمایت نیست، بعضا محدودیت های فراتر از قانون هم بر آن اعمال می شود و اوضاع بانک ها را به بدتر از آن چیزی که است تبدیل می کند.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

نرخ سود بانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70
#
#
#
#