۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

انتشار یادداشت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی

انتشار یادداشت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی
کد: 17689   تاریخ انتشار :۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

یادداشت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی در جریان سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هفت کمیسیونر این اتحادیه به تهران منتشر شد.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، در این یادداشت، دو طرف بر آغاز گفتگوی سطح بالا با هدف ایجاد اعتماد میان سهامداران دو طرف، ایجاد شرائط سرمایه‌ گذاری تامین امنیت عرضه انرژی، ترویج استفاده از انرژیهای پاک، مدیریت مصرف و افزایش بهره‌وری انرژی، ترویج بازار کارآمد و شفاف انرژی، انتقال دانش و فناوری، تشویق تجارت انرژی (تامین مالی و حمل‌ و نقل آن) تاکید کردند. همچنین اعلام شد: گفتگوهای دو طرف پیرامون انرژی بر ارزیابیهای هیئت‌ تخصصی اتحادیه اروپا در تهران و اولویت مشخص‌ شده، مبتنی خواهد بود. درباره موضوعهای اصلی در زمینه نفت و گاز طرفین بر تبادل اطلاعات درباره راهبردهای عرضه و تقاضا، شرائط سرمایه‌ گذاری در ایران، توسعه زیرساختهای صادرات ایران، همکاری در عرصه‌ های بین‌المللی و همکاری در زمینه‌ های بالادستی و پایین‌دستی تاکید کردند. در بخش برق نیز دو طرف بر تبادل اطلاعات در زمینه راهبردها و توسعه زیرساختها، گفتگو درباره چارچوب قانونی شفاف برای جذب سرمایه،‌ همکاری درباره بهره‌وری انرژی و انرژیهای تجدیدپذیر، جمع‌آوری اطلاعات درباره بهره‌وری انرژی، فرصتهای پیش‌بینی شده در میثاق شهرداران و پیگیری توافق پاریس تاکید کردند. دو طرف همچنین ایجاد یک مجمع تجارت انرژی با مشارکت نهادهای دولتی، تولیدکنندگان و غیره به منظور تحلیل شرائط و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌ گذاری را خواستار شدند، در همین باره مقرر شد تا نمایندگان دو طرف برای هدایت گفتگوها تعیین شوند.  

اتحادیه اروپا   ایران   برجام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70