۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

انعقاد قرارداد با قطعه‌سازان خارجی

انعقاد قرارداد با قطعه‌سازان خارجی
کد: 26117   تاریخ انتشار :۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۲

توانایی قطعه سازان ایرانی مورد تایید مستقیم مدیرعامل پژو قرار گرفت و وی از بومی سازی ۶۰ درصدی قطعات اطمینان دارد و این نکته را به طرف های ایرانی نیز منتقل کرده است.

مازیار بیگلو دبیر انجام قطعه سازان ایران، با بیان اینکه در سال جاری رفع بحران نقدینگی خودروسازان مورد توجه انجمن قرار داشته است، گفت: در این مورد مجوز گشایش اعتبارات ریالی را از بانک مرکزی گرفتیم و به این ترتیب قطعه‌سازان می‌توانند طلب‌شان از خودروساز را به طور مستقیم از بانک دریافت کنند که امیدواریم بزودی اجرایی شوند.

وی تشکیل کارگروهی با حضور خودروسازان و قطعه‌سازان برای اعمال تعرفه ترجیهی بر واردات قطعات را از دیگر  اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: امیدواریم این طرح تا سال آینده نهایی شد.

انعقاد قرارداد با قطعه‌سازان خارجی برنامه‌ انجمن قطعه‌سازان

دبیر انجمن قطعه سازان ایران  در مورد قراردادهای خودرویی تازه وارد به صنعت خودروی کشور گفت: متاسفانه این قراردادها شفاف نیستند و ما نمی دانیم که چه باید بکنیم. وی افزود: در مصاحبه های مختلف می خوانیم که فلان خودروی جدید قرار است با ۴۰ درصد داخلی سازی ساخته شود اما جالب است که به عنوان انجمن قطعه سازان از کلیات و جزییات این بومی سازی که باید توسط اعضای ما رخ بدهد، بی خبریم.

بیگلو تاکید کرد: قراردادهای جدید باید برای قطعه‌سازان شفاف باشند تا بتوانیم درمورد مطابقت آنها با منافع ملی اظهارنظر کنیم. بنده معتقد هستم که قطعه سازان داخلی می توانند هر خودرویی را از دو برند پژو و رنو را با ۴۰ تا ۶۰ درصد داخلی سازی تحویل دهند و این توانایی در تولید کننده داخلی وجود دارد اما اطلاعات ما در مورد اینکه چه چیزی را در چه زمانی باید تولید کنیم در حد صفر است.

قطعه سازی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70