۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اولین قطار ترانزیت گوگرد از ازبکستان وارد ایستگاه زاهدان شد

اولین قطار ترانزیت گوگرد از ازبکستان وارد ایستگاه زاهدان شد
کد: 26568   تاریخ انتشار :۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷

راه آهن مسیر تهران - زاهدان در پنج ماهه سال ۹۶ موجب حذف ۲۳ هزار و ۹۳۰ خودرو از سطح جاده های این مسیر شده است، همچنین ۷۱ هزار و ۷۹۱ نفر در پنج ماهه سال ۹۶ در مسیر ریلی زاهدان - تهران و برعکس از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابجا شدند.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: اولین قطار ترانزیت گوگرد با ۹ واگن از ازبکستان وارد ایستگاه راه آهن زاهدان شد. به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق اظهار داشت:اولین رام قطار محموله ۱۰ هزار تنی گوگرد از ازبکستان وارد ایستگاه زاهدان و بعد از عملیات ترانشیبمنت در زاهدان به وسیله واگن‌های پاکستانی به کویته اعزام می شود.
وی گفت: ترانزیت کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در پنج ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۱۸۶ درصد رشد داشته است، میزان ترانزیت کالا از از دو هزار و ۱۰۹ تن سال ۹۵ با رشد ۱۸۶ درصدی به ۶ هزار و ۲۶ تن در پنج ماهه نخست سال جاری رسید.وی افزود: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از پنج هزار و ۹۹۷ تن سال ۹۵ با رشد ۵ درصدی به ۶ هزار و ۲۷۸ تن در پنج ماهه اول سال ۹۶ رسید. ارجونی اذعان کرد: در پنج ماهه اول سال جاری ۱۲ هزار و ۱۹ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به ۶ هزار و ۳۱ تن سال قبل از آن، رشد ۹۹ درصدی را نشان می دهد. مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی توسط این خط ریلی به پاکستان به شمار می رود، همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر شامل کنجد و برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی شامل گوگرد خام می شود.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70