۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه بورسی صالح‌آبادی برای بانک توسعه صادرات

برنامه بورسی صالح‌آبادی برای بانک توسعه صادرات
کد: 2323   تاریخ انتشار :۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۶

علی صالح‌آبادی که چندی است بازار سرمایه را ترک کرده و به شبکه بانکی پیوسته به بیان توضیحاتی درباره برنامه خود در بانک توسعه صادرات پرداخت. به  گزارش TSEpress به نقل از  ایسنا، مدیر عامل بانک توسعه صادرات در اولین نشست خبری خود با اشاره به این‌که این بانک به طور تخصصی در زمینه کمک به صادرات کشور به ویژه صادرات غیر نفتی فعالیت کرده و سودآوری اولویت دوم آن است اظهار کرد: بر این اساس هدف ما سرمایه‌گذاری بالا در بورس و یا بنگاه‌داری خارج از عرف نیست و سهام چندانی هم نداریم به طوری که فقط به اندازه ای محدود برای رد دیون به این بانک واگذار شده است. وی افزایش هم افزایی بازار پول و بازار سرمایه را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به برنامه بانک توسعه صادرات در این رابطه گفت: با توجه به این که مشتریان این بانک اغلب شرکت ها بوده و در موارد بسیاری شرکت‌های خلی خوب بورسی هستند ما می توانیم فقط به جای ارائه تسهیلات به آن ها، به بازار سرمایه حرکت داده و از آن طریق مورد حمایت قرار دهیم. صالح آبادی توضیح داد: بر این اساس شرکت‌های متقاضی تسهیلات از بانک توسعه صادرات می توانند برای تامین مالی در بازار سرمایه اوراق مشارکت منتشر کرده و این بانک نیز ضمانت آن ها را بر عهده بگیرد. مدیر عامل بانک توسعه صادرات یادآور شد:‌اخیرا نیز شرکت فولاد کاوه جنوب با ضمانت بانک توسعه صادرات 200 میلیارد اوراق صکوک را برای تامین مالی در بازار منتشر کرد. وی همچنین بر هم افزایی بانک ها با مجموعه‌های مالی خود از قبیل صرافی‌ها و کارگزاری‌ها نیز تاکید کرد.

مذاکره برای جذب یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی

صالح‌آبادی در ادامه به مذاکرات بانک توسعه صادرات با صندوق توسعه ملی برای جذب منابع اشاره کرد و گفت: با توافقات انجام شده قرار بر این است تا رقم اولیه در حدود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جذب کرده و بتوانیم آن را برای پروژه‌ها به کار گیریم. در عین حال که منابع ریالی دریافتی ما حدود 500 میلیارد تومان خواهد بود.

زمان انتظار دریافت تسهیلات کمتر از یک ماه

مدیر عامل بانک توسعه صادرات در رابطه با تسهیلات دهی بانک توسعه صادرات به متقاضیان نیز عنوان کرد: با توجه به این که هدف اصلی ما ایجاد ارتباط خوب با صادرکنندگان است برنامه های این بانک نیز در همین راستا حرکت می کند. به گونه ای که اگر مستندات و وثایق مشتریان برای دریافت تسهیلات آماده باشد زمان انتظار کمتر از یک ماه خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: حداقل و حداکثر سود دریافتی در بانک توسعه صادرات برای متقاضیان بین 18 تا 22 درصد است.

توضیحات دیگر صالح‌آبادی پیرامون بانک توسعه صادرات

صالح‌آبادی از هدف گذاری برای افزایش سرمایه بانک متبوعش گفت و یادآور شد: با توجه به شرایط موجود افزایش سرمایه به سهولت امکان پذیر نیست. مدیر عامل بانک توسعه صادرات در رابطه با میزان معوقات بانکی این بانک نیز افزود: مانده تسهیلات ما اکنون حدود 9000 میلیارد تومان و نزدیک به 20 درصد تسهیلات پرداختی معوق شده است. به گفته وی ، سرمایه ثبت شده بانک توسعه صادرات حدود 2500 میلیارد تومان و دارایی های آن نیز 13 هزار میلیارد تومان است. صالح‌آبادی با اعلام فعالیت 40 شعبه این بانک یادآور شد که برنامه ای برای افزایش شعب ندارد.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70