۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه فروش دارایی‌های "وکوثر" به طور جدی پیگیری می‌شود

برنامه فروش دارایی‌های
کد: 19872   تاریخ انتشار :۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷

برنامه مدیریت فروش دارایی‌های تملیکی موسسه مالی و اعتباری کوثر به طور جدی پیگیری می‌شود.

   

به گزارش TSEpress  یک منبع آگاه در شرکت موسسه و مالی اعتباری کوثر با اشاره به برنامه مدیریت فروش دارایی‌های غیرمولد و تملیکی «وکوثر» در سال جاری در گفت‌وگو با «پاسارگاد تحلیل» اظهار کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری باید املاک ذیل این بخش را به فروش برسانند.

به گفته وی نیروگاه کازرون یکی از دارایی‌های تملیکی بوده که «وکوثر» پایان سال گذشته واگذاری آن نهایی شد و این در حالی است که دیگر دارایی‌‌های تملیکی همانند نیروگاه نیشابور در لیست واگذاری قرار دارند. این مقام مسوول با بیان اینکه به دلیل نوع مشتریان نیروگاه‌ها که خاص و ویژه هستند، نمی‌توان زمان دقیقی برای واگذاری نیروگاه‌ها تعیین و اعلام کرد اما به محض واگذاری یا هر رویداد موثر دیگری اطلاعات لازم از طریق کدال (سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران) در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت. یادآوری می‌شود همزمان با دریافت مطالبات موسسه مالی و اعتباری کوثر، این موسسه ما به ازای آن مالکیت چند نیروگاه را در اختیار گرفت. مجموع مطالبات از بانک مرکزی و سایر بانک‌ها و موسسات یک هزار و 334 میلیارد و 600 میلیون 777 هزار و 820 ریال و مطالبات از بخش دولتی (شرکت مدیریت شبکه برق ایران) 7 هزار و 885 میلیارد و 861 میلیون و 405 هزار و 50 ریال است. مطالبات از شرکت مدیریت شبکه برق ایران بابت فروش نیروگاه‌های کازرون و نیشابور در سال‌های93 و 94 و جریمه تاخیر در پرداخت بوده است. این در حالی است که مبلغ 8 هزار و 869 میلیارد ریال از مانده بدهکاران اموال تملیکی نیروگاه کازرون تا تاریخ تایید صورت‌های مالی (20 تیرماه سال‌جاری) تسویه شده است. براساس گزارش فعالیت هیات‌مدیره، در صدر برنامه‌های موسسه و مالی و اعتباری کوثر پیگیری و حل و فصل مسائل باقی مانده پروژه‌های اتمام یافته از جمله شهید بهشتی و مالک اشتر تهران در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه امسال پیش‌بینی شده راه‌اندازی سامانه دیجیتال سایت ایج (سامانه اطلاعات یکپارچه) نهایی شود.

موسسه اعتباری کوثر   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70