۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 17 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بستر نرم افزاری آزادسازی سهام عدالت فراهم شد

بستر نرم افزاری آزادسازی سهام عدالت فراهم شد
کد: 17084   تاریخ انتشار :۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۵

به گزارش TSEpress  به نقل ازسازمان خصوصی سازی، علی اشرف عبدالله پوری حسینی گفت : زمان و چگونگی خرید و فروش این سهام نیز به نظر دولت و مجلس بستگی دارد که امیدواریم بر اساس پیش بینی ها از نیمه دوم سال آینده آزادسازی سهام عدالت به تدریج عملی شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون شرکت های گروه یک باید تا پایان سال 89 و شرکت های گروه دو تا پایان سال 93 واگذار می شد ، گفت: به دلایل مختلف از جمله نامناسب بودن شرایط اقتصادی و نیز بورس، واگذاری ها در سال 94 تمدید شد.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه این واگذاری ها در سال 95 نیز ادامه خواهد داشت ، افزود: در سال 94 عرضه های زیادی انجام شد که تنها 3 هزار میلیارد تومان به فروش رسید.
وی اضافه کرد: به دلیل وضعیت نامناسب بورس از یک سو و نیز مقاومت هایی که در برابر واگذاری های دولت انجام می گرفت، سال 94 سال پررونقی برای خصوصی سازی نبود.
پوری حسینی با اشاره به اینکه بیشتر انرژی سازمان خصوصی سازی در سال 94 صرف پاسخگویی به دستگاههای مختلف درباره واگذاری ها از جمله واگذاری سرخابی ها، ماشین سازی تبریز، آلومینوم المهدی شد، اذعان داشت: این موضوع نشان می دهد که هر واگذاری موفقی که سازمان خصوصی سازی انجام می دهد و بخش خصوصی واقعی در آن حضور دارد با مشکلاتی از سوی ذینفعان مواجه می شود.
وی در باره شیوه های واگذاری سهام گفت : در خصوص شرکتهایی که در بورس و فرابورس حضور دارند، تابلوی معاملات ملاک قیمت گذاری برای واگذاری سهام شرکتهای دولتی قرار می گیرد و شرکتهایی هم که در بورس و فرابورس حضور ندارند ملاک واگذاریشان مزایده است.
پوری حسینی گفت: بر اساس قانون در صورتی که شرکتی دو بار عرضه شود و به فروش نرسد، سازمان خصوصی سازی مجاز است از طریق مذاکره آن را واگذار کند اما بخاطر فشارهایی که وجود دارد از این روش استفاده نمی کنیم.
وی گفت: در صورتی که بخواهیم واگذاری های دولت را در سال 95 به پایان برسانیم باید از همه اختیارات قانونی خود در امر واگذاری سهام استفاده کنیم.

سهام عدالت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70