۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بهای تسهیلات مسکن در سراشیبی قرارگرفت

بهای تسهیلات مسکن در سراشیبی قرارگرفت
کد: 8159   تاریخ انتشار :۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۴۴

 به گزارش TSEpress  به نقل از  اقتصاد آنلاین   قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای شهریور ماه با روند نزولی مواجه شده است، اکنون در محدوده 70 هزار تومان معامله می‌شود.

اوراق تسهیلات مسکن که مدتهاست در قیمت‌های 72 تا 74 هزار تومان معامله می‌شود، از ابتدای شهریور ماه روند نزولی آغاز کرده و در سراشیبی نزول قرار گرفته است .به این ترتیب قیمت این اوراق که از ابتدای سال تاکنون به دلیل رکود حاکم در بخش مسکن و کاهش تقاضا، با تغییرات چندانی مواجه نشده است، از ابتدای شهریور ماه افت کرد و به کمترین سطح خود در ماه‌های اخیر رسید. بررسی وضعیت "تسه" در فرابورس نشان می‌دهد که قیمت تمامی اوراق به جز اوراق آبان در محدوده 70 هزار تومان قرار گرفته و با افزایش فشار فروش مواجه شده است.بر این اساس به غیر از تسه آبان ماه، تسه مرداد، تیر و اردیبهشت 1394 و همچنین تسه اسفند، دی، مهر، شهریور، مرداد و همچنین فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر همگی در سطح 70 هزار تومان معامله می‌شوند و از تقاضای یکسان خرید و فروش برخوردارند. ادامه رکود دامنه دار در بخش مسکن، افزایش پیدا نکردن وام مسکن و در کنار آن مطرح شدن موضوع اخذ مالیات از مسکن عواملی است که افت تقاضا و کاهش قیمت این اوراق را در روزهای اخیر رقم زده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند. یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات خریداری شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70