۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

به بهانه بزرگداشت مرحوم غلامرضا اسلامی بیدگلی :متدّین متخصّص

به بهانه بزرگداشت مرحوم غلامرضا اسلامی بیدگلی :متدّین متخصّص
کد: 17662   تاریخ انتشار :۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۱۴

به گزارش TSEpress  به نقل ازروزنامه دنیای اقتصا د خبرگزاری فارس، یک کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی به بهانه افتتاح تالار آموزشی یک شرکت کارگزاری به نام مرحوم اسلامی بیدگلی ؛ موضوع تدین و تخصص را از دیدگاه این استاد فقید به رشته تحریر درآمده است.

حسین خزلی خرازی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی می نویسد : « یکی از تعارضات ذهنی این جانب تا سال ها، این سوال بود که آیا می شود، شخصی در یکی از دانش های مهم روز سرآمد و متخصّص باشد و هم متدّین واقعی و عمیق باشد؟

هم مسلط به آخرین نظریات دانش خود در سطح بین المللی بوده و هم ریشه های عمیق در سنت و دین و آیین خود داشته باشد؟»

وی در ادامه این یادداشت با بیان اینکه مرحوم استاد غلامرضا اسلامی بیدگلی تدین و تخصص را بطور یکجا در خود داشته است ، می نویسد: جمع بین تَدَّین و تخصّص در او ( و البته بسیاری از اساتید دیگر زنده و فقیدمان) به نسل جوان و جدید ثابت می کند که تعارض ذاتی بین دین و علم نیست.

خرازی با اشاره به سوال و انگاره ی ذهنی خود درباره اینکه چرا معمولاً اساتید برجسته دانشگاه در همان کسب و کار و تخصّص وارد نمی شوند و عموماً فقط در دانشگاه باقی می مانند؟؛ می گوید: به غیر از علوم پزشکی و برخی رشته های مهندسی در سایر علوم کمتر دیده شده است که استادی دانشگاهی و در سطح بالا، مسئولیت اجرایی مناسب با همان رشته و تخصّص داشته باشد.

به باور وی ؛ مدیران اجرایی معمولاً با محیط علمی و پژوهشی دانشگاه غریبه اند، و استاد به نام و متخصّص دانشگاه معمولاً با محیط کسب و کارِ رشته ی خود بیگانه!

اگر موارد نقضی هم در سال های گذشته بوده، استاد فنی که وزیر یا مدیرعامل در رشته ی غیر تحصیلی اش بوده یا استاد پزشکی که سمتی در غیر تخصّصش داشته است!

اما مرحوم استاد غلامرضا اسلامی بیدگلی از این جهت نیز جمع بین دو بازوی علم و عمل بودند.

این فعال بازار سرمایه می نویسد: ایشان علاوه بر اینکه استاد تمام و چهره ماندگار دانش و علم حسابداری و مالی بودند، مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره بسیاری از نهادهای مالی و سرمایه گذاری کشور را هم در شرح شغلی خود داشتند.

جمع بین سه ویژه گی فوق (تدّین، تخصّص و تجربه مرتبط) از او چهره ای ماندگار و الگویی مناسب برای نسل های بعدی ساخته است.

 این یادداشت با جمله « خدا کند موفق شویم !» خاتمه یافته است.

غلامرضا اسلامی بیدگلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219