۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بورسی شدن ۱۰ شرکت جدید تا پایان سال

بورسی شدن ۱۰ شرکت جدید تا پایان سال
کد: 26932   تاریخ انتشار :۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷

مدیر عرضه و پذیرش بورس تهران می‌گوید صنعت غذایی و گردشگری پتانسیل خوبی برای ورود به بورس دارند. او همچنین می گوید تا پایان سال ۱۳۹۶، ۱۰ شرکت دیگر در بورس عرضه خواهند شد.

به گزارش TSEpress اسماعیل درگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عرضه‌های بورس تهران تا پایان سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: ما از ابتدای سال برنامه داشتیم ۱۵ شرکت را تا پایان سال ۱۳۹۶ عرضه کنیم و از آنجایی که تاکنون پنج عرضه انجام شده در شش ماهه باقیمانده امسال، ۱۰ عرضه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌هایی را در نوبت عرضه داریم، اما بحث شرایط بازار به اندازه عرضه‌ها، گزارشگری خود شرکت‌ها و اینکه آنها چقدر راغب باشند در شرایط حال حاضر بازار وارد بورس شوند همه ملاکی برای عرضه شرکت‌ها است.

مدیر عرضه و پذیرش شرکت بورس تهران ادامه داد: اما من فکر می‌کنم با در نظر گرفتن تمام این عوامل که بیان کردم تا پایان سال ۱۰ عرضه دیگر نیز داشته باشیم. علاوه بر این به تازگی شرکت نفت و گاز پرشیا را معرفی کردیم که آماده حضور در بورس است.

درگاهی در پاسخ به اینکه از دیدگاه شما تاثیر این عرضه‌ها در وضعیت بازار چطور خواهد بود؟ گفت: عرضه‌های اولیه در تمام بورس‌های دنیا به عنوان یک محرک دیده می‌شوند چرا که با عرضه اولیه سیگنالی به بازار داده می‌شود که وضعیت بازار خوب است و چشم‌انداز خوبی دارد. علاوه بر این استقبال خود سهامداران نیز یک چشم‌اندازی از وضعیت بازار به ما می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر روند شرکت‌کننده‌ها در عرضه‌های بورس و فرابورس را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که تعداد شرکت‌کنندگان در حال رکورد زدن است. البته دیدگاه این است که چون در بازار پول سود سپرده‌های بانکی کاهش پیدا کرده سرمایه‌ها به سمت بورس آمده، ولی واقعیت این است که بحث استقبال تحلیلگران از بازار سرمایه هم وجود دارد چرا که عمدتا شرکت‌هایی عرضه می‌شوند که شفاف‌تر هستند.

مدیر عرضه و پذیرش شرکت بورس تهران درباره ورود صنعت غذایی به بورس، گفت: این صنعت پتانسیل خوبی برای ورود به بورس دارد مثلا می‌توان دامداری و مرغداری را در بورس عرضه کرد. همچنین از کارخانه‌های تولید کالباس گرفته تا هایپرمارکت‌ها را می‌توان در بازار سرمایه عرضه کرد.

درگاهی ادامه داد: علاوه بر این دوستان استارت صنعت گردشگری را در فرابورس زده‌اند. جای صنعت گردشگری در بورس خالی است. از هتل‌ها تا آژانس‌ها و ایرلاین‌ها را می‌توان در بورس عرضه کرد.

وی درباره صنعت ITC و IT‌ در بورس، گفت: این صنعت به دلیل چشم‌اندازهایی که دارد اقبال خوبی در کشور پیدا کرده است. روی این صنعت تا حدودی متمرکز هستیم. علاوه بر این روی صنعت بهداشت و سلامت نیز کارهایی می‌کنیم.

مدیر عرضه و پذیرش شرکت بورس تهران در پاسخ به این سوال که آیا استارتاپ‌ها نیز می‌توانند بورسی شوند، گفت: یکی از استراتژی‌های خروج برای استارتاپ‌ها عرضه‌های اولیه در بورس است، ولی عرضه در بورس منوط به این است که شرکت به یک حدی از سودآوری و پایداری برسد و سهم بازارش چندان دستخوش تغییر نشود تا بتوانیم آن را در بازاری ساختاریافته مانند بورس عرضه کنیم، اما در حال حاضر استارتاپ‌هایی هستند که می‌توانند وارد بورس و فرابورس شوند. اما در هر حال استارتاپ‌ها همیشه ریسک‌هایی هم دارند که باید آنها را هم در بورس در نظر گرفت از جمله آن ریسک‌ها می‌توان به اتفاقی که اخیرا برای یکی از استارتاپ‌های حوزه حمل و نقل پیش آمد نام برد. شاید در تمام صنایع بورسی نتوانیم چنین ریسک‌هایی را پیدا کنیم.

بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70