۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بی توجهی مدیران موسسه ثامن الحجج به پیشنهادات بانک مرکزی

بی توجهی مدیران موسسه ثامن الحجج به پیشنهادات بانک مرکزی
کد: 14148   تاریخ انتشار :۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱

نگرانی ها و سردرگمی های سپرده گذاران مؤسسه غیرقانونی ثامن الحجج در حالی ادامه دارد که بنا بر اسناد موجود، مدیران این مؤسسه برای حل این مشکلات به توصیه های بانک مرکزی توجهی نمی کنند.

  به گزارش TSEpress  و به نقل از تسنیم، حوزه نظارت بانک مرکزی در پی مکاتبات و نشست های پیشین  به منظور رفع مشکلات سپرده‌گذاران در تاریخ 26/9/1394 ضمن ارسال نامه ای، پیشنهادهای خود را به مدیران موسسه ثامن الحجج در راستای رفع تنگناهای مالی و تودیع وجوه سپرده گذاران این مؤسسه ارائه کرد ولی ، عملا همکاری موثری از سوی مدیران این موسسه با بانک مرکزی صورت نگرفته است. این در حالی است که به نظر می رسد برخی سعی دارند با عدم اطلاع رسانی و پنهان نگه داشتن پیشنهادهای بانک مرکزی از سپرده گذاران مؤسسه ثامن الحجج، از نگرانی و تجمع آنان به عنوان ابزاری برای فشار بر بانک مرکزی و سایر نهادهای پیگیر استفاده کنند. بنا بر این گزارش، بانک مرکزی در  مکاتبات خود با مدیران موسسه ثامن‌الحجج پیشنهاد کرده است، موسسه تا سقف 30 میلیون ریال از منابع سپرده گذاران خرد را پرداخت کند. از سوی دیگر با توجه به این که مسئولان موسسه در مصاحبه های خود مدعی شده اند املاک و مستغلات موسسه  بدهی هایش را پوشش می دهد، بانک مرکزی خواستار معرفی و ترهین وثایق ملکی معتبر برای تخصیص منابع بانکی به منظور بازپرداخت سپرده های مردمی شده است. گفتنی است طی روزهای گذشته، مسئولان موسسه یادشده، بارها از حسن نیت و تمایل به همکاری با بانک مرکزی سخن گفته و دایره اموال موسسه را نیز بسیار گسترده عنوان کرده اند ولی‌ در عمل در چارچوب پیشنهادی سیاستگذار پولی اقدام مثبتی از آنان دیده نشده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70