#
#
اخبار اقتصادی بورس

تامین سرمایه طرح های بزرگ، حلقه مفقوده بازار سرمایه

تامین سرمایه طرح های بزرگ، حلقه مفقوده بازار سرمایه
کد: 21059   تاریخ انتشار :۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۴۱

 به گزارش TSEpress  و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، حسینی مدیرعامل بورس انرژی گفت: در سال جاری بالغ بر 52 شرکت پالایشی کوچک را از طریق بورس انرژی و با کمک شرکت نفت تامین خوراک کردیم.
سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با اشاره به اقداماتی که این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است گفت: با توجه به سیاستی که ما اتخاذ کردیم 15 درصد از مایحتاج شرکت را از محل منابع خود شرکت و 85 درصد از طریق شرکت های خارجی تامین مالی می کنیم.
تامین سرمایه طرح های بزرگ از طریق بورس حلقه مفقوده ایست که بازار سرمایه آن را در اولویت قرار داده است.
قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس هم گفت: انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه توسط شرکت بورس برای تامین مالی کوتاه مدت یا تامین مالی سرمایه در گردش یک بنگاه اقتصادی انجام شد.
در هفته جاری دو تامین مالی بزرگ که اولی در قالب 200 میلیارد تومان اوراق سلف موازی برق و دومین انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه بود صورت گرفت.
جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: اوراق مرابحه توسط گروه خودروسازی سایپا به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال منتشر شد و این اولین باری است که در بازار سرمایه کشور اوراقی در این حجم توسط بخش خصوصی و توسط شرکت سرمایه گذاری منتشر می شود.
اما تالار شیشه ای بورس تهران که هفته گذشته خود را پرنوسان پشت سر گذاشته بود این هفته با افزایش حجم معاملات کار خود را آغاز کرد.
شهبازی کارگزار بورس گفت: بازار بورس شنبه هیجانات را به صورت معقولی جواب داد و با افزایش حجم معاملات مواجه شد و در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه نیز بازار نسبتا متعادل بود.
خودرویی ها چند هفته ای می شد بازار را در اختیار خود داشتند که این هفته جای خود را به فلزات اساسی دادند.
ابراهیمیان کارگزار بورس در این باره به خبرنگار ما گفت: گروه فلزات اساسی به خاطر رشد قیمت های جهانی با استقبال سرمایه گذاران مواجه شدند .
دماسنج بازار سرمایه با ایستادن بر روی رقم 79 هزار و 268 واحد به کار خود پایان داد.
فعالان بازار سرمایه معتقدند این بازار هفته آرامتری را نسبت به هفته قبل گذرانده است و در هفته های آینده در اختیار صنایعی خواهد بود که ارتباط بیشتری با قیمت های جهانی دارند.

بورس انرژی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر