۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تثبیت قیمت نفت برنت بالای ٤١ دلار

تثبیت قیمت نفت برنت بالای ٤١ دلار
کد: 17259   تاریخ انتشار :۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲

قیمت نفت خام برنت در پایان معاملات روز جمعه (٢٨ اسفندماه) با وجود کاهش در پی افزایش شمار دکلهای نفتی آمریکا، در سطح بالای ٤١ دلار برای هر بشکه معامله شد.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از شانا،  پس از افزایش شمار دکلهای نفتی آمریکا برای نخستین بار از ماه دسامبر ٢٠١٥ و تقویت نگرانیها درباره مازاد عرضه در بازار نفت تنها یک روز پس از آن که خوش بینیها نسبت به توافق تولیدکنندگان بزرگ برای تثبیت تولید در نشست ماه آوریل در دوحه سبب افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح در سال ٢٠١٦ شده بود، قیمتهای جهانی این کالای راهبردی با کاهش روبرو شد. بنابر گزارش هفتگی شرکت خدمات حفاری بیکر هیوز، شرکتهای انرژی آمریکا هفته گذشته پس از ١٢ هفته کاهش بی وقفه، یک دستگاه دکل حفاری نفتی به تعداد دکلهای نفتی فعال این کشور افزودند.
این افزایش شمار دکلهای نفتی آمریکا در حالی رخ می دهد که تعداد دکلهای نفتی این کشور سال گذشته با دو سوم کاهش روبرو بوده است و به پایین ترین سطح از سال ٢٠٠٩ رسید، افزایش اخیر در پی رشد ٥٠ درصدی قیمت نفت از ماه فوریه پدید آمده است.
پته دونوان، کارگزار بورس در موسسه لیکوئیدیتی مستقر در نیویورک، در این باره گفت: شمار دکلهای نفتی آمریکا و قیمت نفت با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار بورس آی سی یی لندن با ٣٤ سنت کاهش  (٠,٨ درصد) به ٤١ دلار و ٢٠ سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که این شاخص نفتی روز پنجشنبه (٢٧ اسفندماه) با یک دلار و ٢١ سنت افزایش، ٤١ دلار و ٥٤ سنت برای هر بشکه  یعنی بالاترین سطح در سال ٢٠١٦، معامله شده بود.
قیت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با ٧٦ سنت کاهش (١,٩ درصد) ٣٩ دلار و ٤٤ سنت برای هر بشکه معامله شد، قیمت این شاخص نفتی پنجشنبه به ٤٠ دلار و ٢٠ سنت برای هر بشکه رسیده بود.  

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.