#
#
اخبار اقتصادی بورس

تجدید ارزیابی بازار سرمایه از سوی سهامداران

تجدید ارزیابی بازار سرمایه از سوی سهامداران
کد: 16630   تاریخ انتشار :۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۵

در شرایط فعلی هیجان معاملات فروکش کرده و صف‌های خرید مکرر در بازار دیده نمی‌شود

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: درباره اتفاقات هفته اخیر بازار سرمایه می‌توان گفت اهالی بازار به نوعی به تجدید ارزیابی بازار پرداخته‌اند تا وضعیت شرکت‌ها را مرور کرده و تصمیم جدیدی بگیرند.

 به گزارش TSEpress  احسان رضاپور نیکرو در گفت‌وگو با صدای اقتصاد، افزود: این اتفاق به نوعی استراحت سهام شرکت‌هایی محسوب می‌شود که رشدهای کوتاه مدت پرشتابی را تجربه کرده‌اند و حالا با از بین رفتن صف خرید و احیانا منفی شدن سهامی که اخیرا پیشرو بازار بوده‌اند، آن دسته از شرکت‌هایی که سهام آنها رشد کمتری داشته است با اقبال بازار مواجه می‌شوند.

عضو هیات مدیره مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه، تصریح کرد: گرچه چشم‌انداز بلندمدت شرکت‌ها و صنایع هنوز مثبت است اما پیش‌بینی می‌شد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل اینکه درک روشنی از شرایط بعد از انتخابات ندارند، اقدام به شناسایی سود کرده و موقتا از بازار کناره‌گیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که اغلب سهم‌ها، بخش عمده‌ای از رشد خود را پیش‌خور کرده‌اند و استراحت مقطعی بازار دور از انتظار نیست.

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی بازار با نزدیک شدن به پایان سال، به نقدینگی نیاز پیدا می‌کنند، اظهار کرد: معمولا در این شرایط بخشی از نقدینگی مورد نیاز اشخاص از طریق فروش سهام در بازار سرمایه تامین می‌شود و به افزایش عرضه می‌انجامد؛ به همین دلیل، ماه اسفند معمولا ماه پر‌عرضه‌ای در بازار است.

رضاپور نیکرو، با بیان اینکه فروردین کاملا برخلاف اسفند ما نسبتا پرتقاضایی محسوب می‌شود، افزود: براساس رفتار فصلی بازار سرمایه، در فرودین سهامداران به روحیه‌ای جدید به استقبال سال جدید مالی و گزارش‌های جدید شرکت‌ها می‌روند و بسیاری نیز سهام شرکت‌ها را به امید شرکت در مجامع سالیانه، که اغلب در خرداد برگزار می‌شود، خریداری می کنند.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی هیجان معاملات فروکش کرده و صف‌های خرید مکرر را در بازار نمی‌بینیم، علاوه براین، بسیاری از نمادها از جمله برخی نمادهای پیشرو بازار، متوقف هستند که روی میزان گردش نقدینگی بازار اثرگذار خواهد بود، با این وجود به نظر می‌رسد رونق بازار از نظر گردش نقدینگی و حجم معاملات به همین منوال فعلی حفظ شود.

عضو هیات مدیره مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه، اظهار کرد: در شرایط فعلی، بازار سرمایه درحال سپری کردن دوره استراحت خود است تا با رسیدن اطلاعات و اخبار جدید از شرکت ها، مسیر جدید حرکت سهام آنها مشخص شود و این لزوما به معنای افت شاخص یا ریزش بازار سرمایه نیست.

اقتصاد   اقتصاد ایران   بازار سرمایه   بانک   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر