۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تحلیل یک موسسه اعتبارسنجی در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اقتصاد بریتانیا به خطر می‌افتد

تحلیل یک موسسه اعتبارسنجی در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اقتصاد بریتانیا به خطر می‌افتد
کد: 16627   تاریخ انتشار :۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۵

بر اساس موسسه رتبه‌بندی فیچ و مودی، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای اقتصاد این کشور اثری منفی خواهد داشت.

 به گزارش TSEpress  به نقل ازصدای اقتصاد  مودی اظهار کرده‌است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مشکلاتی را بر سر راه این کشور قرار خواهد داد. این کشور قصد دارد برای ماندن یا رفتن از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن رفراندومی را برگزار کند.

بر اساس برآوردهای موسسه فیچ، بریتانیا با خروج خود از اتحادیه، نوعی عدم قطعیت را در بازار این منطقه ایجاد خواهد کرد و به دنبال آن باعث کاهش میزان سرمایه‌گذاری‌ها خواهد شد.

پوند از زمان بحران بانکی تا کنون بیشترین کاهش ارزش را تجربه کرده‌است. این‌ها همه هشدارهای مهمی برای دیوید کمرون نخست‌وزیر بریتانیا به شمار می‌آیند.این موسسه اظهار کرده‌است: «تصمیم بریتانیا برای خروج هزینه هنگفتی برای آن به همراه خواهد داشت و بسیاری از مزایای اقتصادی اتحادیه اروپا برای بریتانیا از دست خواهد رفت.»

مودی در مورد خروج بریتانیا گفته‌است: «بریتانیا با این اقدام، تأثیری بسیار منفی روی سرمایه‌گذاری درازمدت خود خواهد گذاشت.» از نظر این موسسه، خروج بریتانیا باری بر دوش اقتصاد این کشور خواهد بود و سیاست‌ها و روابط سیاسی-اقتصادی آن را به کلی تغییر خواهد داد.

در بین نظراتی که موسسه فیچ داده‌است، برخی نیز وجود دارند که معتقدند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث رهایی اقتصاد این کشور خواهد شد و در نتیجه مزایای اقتصادی بسیار خوبی را برای آن به همراه خواهد داشت.

هر چند این نظرات در مورد خروج بریتانیا وجود دارد اما دسته‌ای از تحلیل‌گران معتقدند این اقدام، عملی کاملاً سیاسی است و تأثیر چندانی روی اقتصاد این کشور نخواهد گذاشت؛ یا حداکثر باعث نوسانی کوتاه‌مدت در بازارهای بورس این کشور خواهد شد.

منبع: بلومبرگ

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70