۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تشکیل شرکت مشترک با «چانگان» چین

تشکیل شرکت مشترک با «چانگان» چین
کد: 27359   تاریخ انتشار :۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۷

مدیرعامل گروه سایپا ابراز امیدواری کرد با توجه به حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودرو، «در مذاکرات جدید با چانگان بسرعت به سوی تشکیل جوینت ونچر پیش برویم».

به گزارش TSEpress  و به نقل از ایرنا، مهدی جمالی در دیدار «یانگ لی کی یونگ» قائم مقام کمیته توسعه اقتصادی صنایع شهر چونگ چینگ چین، افزود: به نظر می رسد چانگان و سایپا تصمیم راهبردی برای همکاری اتخاذ کرده اند و دولت ایران از این همکاری حمایت می کند. جمالی تصریح کرد: سیاست گروه سایپا در افزایش تولید، این است که ۵۰ درصد از محصولات با برند گروه سایپا تولید شود و ۵۰ درصد دیگر را در مشارکت با شرکای خارجی به تولید برسانیم. به گفته وی، شرکت سیتروئن فرانسه اولین شریک خارجی گروه سایپاست و نزدیک به ۳۰۰ هزار دستگاه از تولیدات گروه سایپا، به محصولات سیتروئن اختصاص دارد. نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه از تولیدات این گروه نیز به شرکت رنو اختصاص یافته و با شرکت برلیانس چین نبر برای تشکیل شرکت مشترک مذاکره شده است. مدیرعامل سایپا بیان داشت: اکنون محصول CS35 چانگان در ایران تولید می شود و برنامه ریزی سایپا برای تولیدات چانگان، اختصاص ظرفیت دستکم ۲۰۰ هزار دستگاه در سه سال آینده است. جمالی تاکید کرد می توانیم با شرکت چانگان مدل همکاری با سیتروئن را به اجرا بگذاریم اما مذاکرات باید سرعت بیشتری بگیرد. ** قائم مقام کمیته توسعه اقتصادی صنایع شهر چونگ چینگ نیز یادآوری کرد: چانگان در ایران با همکاری سایپا خودرو CS35 را تولید و عرضه کرد که مورد استقبال بازار قرار گرفته است و در نظر داریم محصولات جدید دیگری نیز با مشارکت سایپا تولید و عرضه کنیم. «یانگ لی کی یونگ» ادامه داد: نکته مهم درباره شراکت با سایپا شیوه انتقال قطعات از چین به ایران است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه، سفارش ها را برای تولید محصول به سایپا عرضه کنیم و بر همین اساس پیشنهادهایی را به سایپا ارائه کرده ایم. وی اضافه کرد: درباره ایجاد شرکت مشترک (جوینت ونچر) بین سایپا و چانگان تلاش می کنیم شرایط لازم با سرعت بیشتری فراهم شود و ۲طرف در یک شرایط مناسب همکاری های خود را گسترش دهند. به گزارش ایرنا، حدود ۴۰ درصد بازار خودرو ایران متعلق به گروه سایپاست و برنامه این گروه خودروساز برای سال ۲۰۲۵ افزایش ظرفیت تولید به ۲ برابر ظرفیت کنونی است. اکنون تولید گروه سایپا نزدیک به ۷۰۰ هزار دستگاه در سال است و در ۶ سال آینده این ظرفیت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه می یابد.

سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70