۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تصویب سود ١٠٠ تومانی سهامداران و پاداش ١.۵ میلیارد تومانی هیأت مدیره آپ

تصویب سود ١٠٠ تومانی سهامداران و پاداش ١.۵ میلیارد تومانی هیأت مدیره آپ
کد: 24504   تاریخ انتشار :۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۷

به گزارش TSEpress  به نقل از  خبرگزاری فارس، دقایقی قبل با تصویب سهامداران عمده در مجمع عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین، تقسیم سود ١٠٠ تومانی برای سهامداران و تعیین پاداش ١.۵ میلیارد تومانی برای هیات مدیره شرکت مورد تصویب قرار گفت.

با وجود اختیار هیات مدیره برای تعیین پاداش تا سقف ٣ درصد سود قابل تقسیم، اما بنا بر نظر سهامداران خرد با تعیین ١.۵ درصدی پاداش از محل این سود موافقت شد.

مجمع عادی سالیانه سهامداران شرکت آسان پرداخت پرشین راس ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه هفتم خرداد ماه ۱۳۹۵ با حضور بیش از ۹۰ درصد سهام داران در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

در ابتدا هیات رییسه این مجمع با حضور اقایان مهدی شهیدی به عنوان ریاست مجمع ؛ نظری به عنوان ناظر اول مجمع، گوگانی به عنوان ناظر دوم مجمع ، جهانشاهلو به عنوان دبیر مجمع و همچنین حامد منصوری مدیر عامل این شرکت تشکیل و رسمیت یافت.

بر اساس این گزارش در مجمع عادی سالانه سهامداران شرکت آسان پرداخت پرشین پس از قرائت عملکرد هیات مدیره و تصویب صورت های مالی سال ۹۵ با تقسیم مبلغ ١٠٠٠ریال سود نقدی میان سهامداران موافقت شد.

دراین مجمع همچنین حسابرس و بازرس قانونی و حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص صورت‌های مالی منتهی به تاریخ ۳۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۵ گزارش خود را ارائه کردند. علاوه ‌بر تصمیم‌گیری در مورد تقسیم سود، انتخاب اعضای هیات مدیره در دستور کار مجمع عادی سالانه شرکت آسان پرداخت پرشین قرار گرفت که با عضویت همزمان مدیر عامل در ترکیب هیات مدیره با همان ترکیب قبلی هیات مدیره موافقت شد.

موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی و موسسه آزموده کاران به عنوان بازرس علی‌البدل و حق‌الزحمه آن‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاعات از دیگر تصمیم هایی بود که در مجمع عمومی شرکت آسان پرداخت پرشین تصویب شد.

بر این اساس طبق قانون مبنی بر تعیین پاداش اعضای هیات مدیره تا سقف سه درصد سود تقسیمی میان سهامداران ابتدا پیشنهاد تعیین پاداش ۳ میلیارد تومانی به مجمع شد، اما در نهایت با در نظر گرفتن نظر سهامداران خرد با تعیین ۱٫۵ درصد از سود قابل تقسیم میان سهامداران به عنوان پاداش هیات مدیره موافقت شد. حق حضور اعضای هیات مدیره دردوره مالی جدید نیز بابت هر ماه با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

همچنین روزنامه اطلاعات ​​نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

به گزارش فارس در حاشیه مجمع امروز آپ ، شهیدی رییس هیات مدیره این شرکت با بیان اینکه قطعیت معافیت مالیاتی شرکت می بایست تا پایان آذر ماه امسال تعیین تکلیف شود ، افزود: پروژه های آپ تنها منحصر به بانک ها نبوده و هم اکنون علاوه بر دو بانک کشاورزی و سپه ، دفاتراسناد رسمی و قوه قضاییه و سایرنهاد ها نیز از جمله مشتریان آپ هستند.

وی با بیان اینکه واریز سود نقدی سهامداران حقیقی خرد این شرکت از تیر ماه امسال به تدریج آغاز می شود، عنوان کرد: جمع آوری داده های اطلاعاتی سهامداران این شرکت از طریق اپلیکیشن آپ صورت خواهد گرفت. در عین حال کیف پول الکترونیکی نیز هم اکنون راه اندازی و دراپلیکیشن آپ در دسترس عموم قرار گرفته که می توان برای پرداخت قبوض و پرداخت شارژ از آن استفاده کرد و این در حالی است که به زودی انتقال وجه از طریق کیف پول بانکی فراهم می‌شود.

شهیدی با بیان اینکه ورود کارت های اعتباری بین المللی هیچ گاه به عنوان تهدید به شمار نمی رود و درآمد مناسبی را برای شرکت در بر خواهد داشت، گفت: در کنار برنامه توسعه ای برای افزایش تراکنش ها ، چنانچه تراکنش ها به مفهموم خرید و فروش از جمله تهیه شارژ تلفن همراه باشد بسته به تخفیف ۲ الی ۴ درصدی از ایراتور این شارژ ها خریداری و به مشتری می فروشیم که خود به نوعی سود است. این در حالی است که کارمزد بین بانکی ۷۵ تومانی در این بین همواره برقرار بوده و بطور یکسان از خرید و فروش ها دریافت می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش سهامداری مبنی بر اینکه چرا مشابه استارت آپ هایی همچون اسنپ تا تاپ سی را دنبال نمی کنید ، گفت: سهامدار عمده اسنپ هم اکنون شرکت راکت اینترنت است که مالک اصلی آن شرکت MTN افریقای جنوبی است. این تجارت هم اکنون زیانده بوده اما سهامدار عمده این شرکت به دنبال افزایش گردش فروش هدف افزایش ارزش بازاری سهام خود در دنبا را دنبال می کند و این در حالی است که آپ نمی تواند به قیمت افزایش ارزش بازار سهام خود و یا توسعه بازار فروش، هزینه های جدید بسازد و یا کار مجانی انجام دهد. از این رو اگر قرار است کاری در آپ انجام شود، باید سودآور باشد.

وی از راه اندازی خدمات فروش بیمه شخص ثالث از طریق اپلیکیشن آپ در هفته آینده خبر داد و گفت: حدود دو ماه آینده بخش امور سهام شرکت برای خدمات رسانی به سهامداران راه اندازی می شود.

شهیدی با اشاره به معافیت های مالیاتی گفت: مطابق با قانون فعالیت های حاضر در پارک های فناوری مشمول معافیت مالیاتی برای مدت ۱۵ سال هستند. در حال حاضر چنانچه پرونده مالیاتی شرکت در سال مالی ۹۴ بسته شود، این معافیت قطعی خواهد بود.

وی از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آپ از محل سود انباشته به منظور توسعه شبکه پوز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در مقایسه با رقبا از جمله به پرداخت ملت چنانچه جایگاه های سوخت از این شرکت گرفته شود، از نظر رتبه در صنعت از آپ پایین تر خواهد بود.

این در حالی است که به زودی خدمات آپ در پمپ بنزین ها و همچنین سرویس کارت به کارت بانکی برقرار خواهد شد.

منصوری مدیر عامل این شرکت نیز با اشاره به کیفیت قرارداد های این شرکت با برخی بانک ها گفت: در زمینه قرار داد بانک کشاورزی هم اکنون درصدی از مبلغ تراکنش پوز دریافت می شود و این رقم که در گذشته ۷ میلیون تومان بود امروز به ۲۱ میلیون تومان در هر دستگاه پوز افزایش یافته است. بر این اساس مبلغ ۷۵ تومان به عنوان وجه هر تراکنش در کنار موجودی ۵۰ هزار تومانی دستگاه پوز و همچنین دریافت درآمد تا سقف یک درصد خرید دستگاه پوز ؛ کیفیت قرارداد با بانک کشاورزی در این زمینه را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی هر دستگاه پوز مبلغی در حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلار را به خود اختصاص می دهد و در ایران بهترین های این دستگاهها به کار گرفته شده اند. در عین حال اقدام هایی برای سهامداران این شرکت برای رصد پرتفوی سهم های مختلف بر اساس کد شبا و کد ملی در دستور کار قرار گرفته که به زودی رونمایی می‌شود.

وی افزود: عمده فروش این شرکت از درگاه موبایلی و فروش PIN بوده که حاشیه سود عملیاتی آن طبق قانون حداکثر تا ۴ درصد دیده شده است. فروش شارژ موبایل هم اکنون از طریق بستر USSD، اپلیکیشن، پوز و اینترنت صورت می گیرد.

به گزارش فارس شرکت آسان پرداخت پرشین در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۵ توانسته پس از کسر مالیات سود خالصی بالغ بر ۱۹۹ میلیارد و ۴۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را برای سهامداران خود رقم زند که در مقایسه با دوره مالی ۹۴ با افزایش حدود ۶۳ درصدی روبرو شده است.

با موافقت مجمع سهامداران برای تقسیم نیمی از این سود میان سهامداران ، مجمع عادی سالیانه با تخصیص ۱٫۵ درصد از این سود نقدی تقسیم شده به عنوان پاداش هیات مدیره برای دوره مالی ۹۵ موافقت شد.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

بازار سرمایه   بورس   شرکت آسان پرداخت پرشین   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.