۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 24 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تعدیل مثبت ۱۵۷ درصدی سایپا

تعدیل مثبت ۱۵۷ درصدی  سایپا
کد: 24318   تاریخ انتشار :۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۲

به گزارش TSEpress  به نقل از خبرگزاری فارس، شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در جدیدترین اطلاعات ارسالی خود به سازمان بورس با سرمایه ۳ هزار و ۹۲۶ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی از تعدیل مثبت ۱۵۷٫۵ درصدی سود برآوردی خود در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۵ بر اساس عملکرد ۹ ماهه خبر داده است.

بر اساس این گزارش ، شرکت سایپا در اصلاحیه حسابرسی نشده عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۵ توانسته با حاشیه سود عملیاتی ۱۱ درصدی در حالی تنها ۷ درصد از عایدی برآوردی ۲۷۳ ریالی خود را محقق سازد که این شرکت در پیش بینی قبلی درآمد هر سهم خود بر اساس دوره عملکرد ۹ ماه در تاریخ ۲۹ دی ماه ۹۵ از تحقق ۱۸ درصدی سود برآوردی ۱۰۶ ریالی به ازای هر سهم خبر داده بود.

بر اساس جدیدترین اطلاعیه شرکت سایپا، پیش بینی حسابرسی نشده درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۵ این شرکت به طور خالص مبلغ ۲۷۳ ریال اعلام شده که در مقایسه با پیش بینی قبلی این عایدی با تعدیل مثبت ۱۵۷٫۵ درصدی روبرو شده است.

با این همه سایپا همچنان با تحقق سود خالص  ۱۹ ریالی به ازای هر سهم در پایان عملکرد سه ماهه سوم سال مالی ۹۵ نتوانسته رضایت سهامداران را از این بابت جلب کند.

گرچه سود عملکرد حاصل از سرمایه گذاری‌ها در شرکت‌های تابعه و وابسته به سایپا هنوز افشا نشده، اما انتظار برای عدم تحقق کامل سود برآوردی بودجه در پایان دوره عملکردی سال مالی ۹۵ باعث شده، تا اقبال چندانی به نگهداری بلند مدت این سهم برای معامله گران اغلب حقیقی در معاملات روزانه بازار سهام وجود نداشته باشد.

این شرکت از محل درآمد حاصل از فروش بخشی از سهام شرکت‌های سرمایه پذیر خود از جمله سرمایه گذاری سایپا، پلاسکو کار، سایپا شیشه، کمک فنر ایندامین ،تولیدی موتور گیربکس و اکسل سایپا و بازرگانی سایپا یدک در عملکرد ۹ ماهه به سود یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی دست یافته است.

به گزارش فارس، بر اساس عملکرد ۹ ماهه شرکت سایپا هم اکنون ۸۰ درصد از درآمد فروش این شرکت شامل بهای تمام شده کالای فروش رفته است و کل سود عملیاتی بیش از ۶۶۸ میلیارد تومانی این شرکت بواسطه هزینه مالی (هزینه سود بانکی) بیش از ۷۷۶ میلیارد تومانی در این دوره عملکردی از بین رفته که البته به واسطه درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و خالص درآمدهای متفرقه، مبلغ سود قبل از کسر مالیات این شرکت به ۷۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فراتر نمی رود.

زیان انباشته شرکت سایپا در گروه اصلی بر اساس اطلاعیه قبلی این شرکت در دوره ۹ ماه سال مالی ۹۵ که در تاریخ ۳۰ دی ماه پارسال منتشر شده مبلغ ۸۹ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

بازرا سرمایه   بورس   سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70