۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تفحص مجلس از انحصار واردات خودروهای بی کیفیت چینی توسط واردکنندگان خاص

تفحص مجلس از انحصار واردات خودروهای بی کیفیت چینی توسط واردکنندگان خاص
کد: 8040   تاریخ انتشار :۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۹

نمایندگان مردم در مجلس، با بیان اینکه انحصار واردات خودرو توسط عده ای خاص باید شکسته شود تاکید کردند: دولت باید واردات خودروهای بی کیفیت چینی به کشور را ممنوع کند.

  به گزارش TSEpress  به نقل از  خبرگزاری خانه ملت؛ رئیس انجمن کارفرمایی واردکنندگان خودرو هفته گذشته در گفت وگو با رسانه ها با انتقاد شدید از واردات خودروهای بی کیفیت چینی به کشور برخی واردکنندگان به اصطلاح رسمی و تضیع حقوق مصرف کنندگان از نمایندگان مجلس در خواست کرد به عنوان نمایندگان ملت تضیع حقوق مردم را در حوزه خودرو مورد توجه قرار داده و از وزیر صنعت معدن و تجارت بخواهند جلوی انحصار گرفته شود

میثم رضایی تصریح کرد:‌ تخفیف‌های خارج از عرف برای فروش برخی محصولات بی‌کیفیت از پشت پرده سودهای بادآورده‌ای که در چند سال اخیر نصیب عده‌ای خاص شده است، حکایت دارد. برهمین اساس، این موضوع باید مورد تحقیق و تفحص واقع شود تا افرادی که زمینه بروز فساد را فراهم آورده اند، مورد شناسایی قرار گرفته و با آنها برخورد شود.

عضو هیأت‌ مدیره انجمن کارفرمایی واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه انحصار در همه زمینه ها فسادآور است و بارها مورد نکوهش مقامات ارشد کشور قرار گرفته است، ادامه داد:‌ رئیس شورای رقابت و برخی نمایندگان مجلس در مصاحبه هایی اعلام کرده اند بیش از ۷۰ درصد بازار خودروهای وارداتی کشور به طور انحصاری در اختیار یک خانواده است، این در حالی است که سهم واردکنندگان جزء در بازار بسیار اندک است.

تحقیق و تفحص از سودهای کلان افراد خاص از واردات خودروهای بی کیفیت چینی

در همین حال سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه  مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس انجمن کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: مجلس در زمینه واردات خودرو چینی بی کیفیت و کسب سودهای کلان و غیرمتعارف در این راه توسط برخی افراد خاص، بررسی و تحقیق و تفحص به عمل خواهد آورد تا موضوع شفاف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود:‌ باید توجه داشت در این سال ها تنها افراد محدودی می توانستد خودرو چینی وارد کنند و در نهایت همین افراد به سود نجومی دست یافتند که این گویا ارتباطات این افراد است که باید شفاف شود.

حسینی با بیان اینکه ما نمایندگان پیگیری خواهیم کرد که چه کسانی و از چه طریقی توانسته اند از طریق واردات و فروش خودروهای چینی به سودهای کلان و غیرمتعارف برسند تاکید کرد:‌ باید به تخلفات رسیدگی شود تا فضای اقتصادی کشور شفاف شود.

شکست انحصار واردات خودرو باعث ایجاد رقابت و کاهش قیمت خودروهای وارداتی  می شود

سیدمحمد بیاتیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با بیان اینکه در  همه زمینه‌ها باید انحصار شکسته شود، زیرا انحصار فساد آور است و جلوی این فساد باید گرفته شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمان تحریم ها به سمت واردات بی‌کیفیت چینی رفتیم افزود:‌ باید جلوی واردات خودروهای بی کیفیت چینی به کشور گرفته شود

بیاتیان  با انتقاد از برخی از واردکنندگان خودرو که با سو استفاده از شرایط تحریم سود های کلانی به جیب زدند تصریح کرد:‌ برخی از این افراد  کاسبان تحریم ها بودند و با واردات خودروهای بی کیفیت  و فروش آنها با قیمت های نجومی به سودهای کلانی دست پیدا کردند

بیاتیان با اشاره به انحصار در واردات خودروهای چینی، گفت: در هر عرصه‌ای اگر فضا رقابتی باشد، سود اصلی به جیب مردم می‌رود زیرا با رقابت، قیمت کاهش می‌یابد، اما در موضوع واردات خودرو به خصوص خودروهای چینی انحصار وجود دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ایجاد انحصار در واردات خودرو گفت:‌ زمانی که وزارت صنعت با صدور این بخشنامه فقط به افرادی که می توانستند خدمات پس از فروش داشته باشند اجازه واردات داد از همان زمان انحصار شکل گرفت.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: واردات خودرو توسط همه افراد و شرکت ها باعث ایجاد رقابت در بازار و کاهش قیمت خودروهای وارداتی خواهد شد.

تفحص از واردات خودرو بی کیفیت  یک موضوع ملی است

حسین گروسی عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس هم با اشاره به اظهارات رئیس انجمن کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: براساس اسناد و مدارک در واردات خودروهای چینی بی کیفیت سودهای کلان نصیب برخی ها شده است.

گروسی با بیان اینکه باید مشخص شود چه کسانی اقدام به واردات انحصاری خودرو به کشور کرده اند، ادامه داد: اگر لازم باشد قطعا مجلس در خصوص واردات خودرو تحقیق و تفحص می کند تا مشخص شود چه کسانی واردات خودرو بی کیفیت انجام داده اند و به سودهای غیرمنطقی و میلیاردی دست یافته اند به دلیل اینکه این یک موضوع ملی است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:‌ مردم از نمایندگان در مجلس مطالباتی دارند بطور مثال شفاف شدن علت قیمت بالای خودرو وارداتی بی کیفیت و اخباری مبنی بر کسب سودهای کلان حاصل از واردات توسط برخی واردکنندگان که به نوعی بصورت انحصاری اقدام به این کار می کنند از این موارد است که باید تعیین تکلیف شود./

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70