۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

توافق ۱۲ میلیارد یورویی پتروشیمی ایران با آلمان نهایی شد

توافق ۱۲ میلیارد یورویی پتروشیمی ایران با آلمان نهایی شد
کد: 14218   تاریخ انتشار :۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ساخت پتروشیمی در ایران با وجود کاهش قیمت نفت دارای توجیه اقتصادی است، گفت: توافق با آلمانی‌ها برای انجام ۱۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی نهایی شد.

  به گزارش  TSEpress   عباس شعری مقدم امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سه پرسش مهر درباره توجیه ساخت مجتمع های جدید پتروشیمی در ایران همزمان با سقوط قیمت جهانی نفت و گاز طبیعی، گفت: با وجود کاهش قیمت های جهانی نفت و گاز طبیعی، سودآوری احداث پتروشیمی‌های گازی کم است، اما همچنان احداث این نوع پتروشیمی‌ها دارای سودآوری برای سرمایه‌گذاران در ایران است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره احداث طرح های جدید پتروپالایشگاهی در کشور، اظهار داشت: ساخت پالایشگاه های نفت به تنهایی نمی‌تواند اقتصادی باشد، اما با احداث واحدهای پتروشیمی در مجاورت این پالایشگاه ها می‌توان شاهد افزایش سودآوری در پترو پالایشگاه ها بود. معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه احداث پتروپالایشگاه ها سرمایه گذاری بالایی را می طلبد، از این رو نیاز است سرمایه گذاران داخلی و خارجی به صورت جدی در این حوزه وارد شوند، بیان کرد: بر این اساس مذاکراتی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی پالایش و پخش نفتی برای ایجاد زیرساخت های احداث پتروپالایشگاه ها در کشور آغاز شده است. این عضو هیات مدیره شرکت میل صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص جذب سرمایه در سال اول دوران پسا تحریم به منظور توسعه صنایع پتروشیمی در کشور، بیان کرد: در صورت وجود زیرساختهای اولیه، ایران می‌تواند با تکیه بر منابع گازی خود جهش بزرگی را در توسعه صنعت پتروشیمی داشته باشد. وی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته شرکت های خارجی از حضور در صنعت پتروشیمی ایران نگرانی داشتند، تبیین کرد: امروزه با توجه به تحولات بین‌المللی انجام گرفته شاهد حضور هیئت های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران هستیم. شعری مقدم درخصوص تاثیرات کاهش قیمت نفت بر قیمت محصولات پتروشیمی کشور هم، توضیح داد: این کاهش قیمت می‌تواند تاثیر غیرمستقیمی بر محصولات پتروشیمی ایران داشته باشد. وی در خصوص وضع تعیین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، تاکید کرد: در این خصوص هیچ اطلاعی ندارم، اما به نظر می‌رسد تا روزهای آینده این قیمت اعلام شود. معاون وزیر نفت از پیشنهاد ١٢ میلیارد یورویی شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: باتوجه به تحولات بین‌المللی انجام گرفته شاهد حضور هیئت های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران هستیم.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70