#
#
اخبار اقتصادی بورس

توسعه شبکه ریلی همچنان در اولویت

توسعه شبکه ریلی همچنان در اولویت
کد: 22386   تاریخ انتشار :۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۴

توسعه شبکه بین المللی ریلی ایران همچنان در اولویت است.

  به گزارش  TSEpress عباس آخوندی در چهارمین همایش کنفرانس حمل و نقل خاور میانه با بیان اینکه از ابتدا در پی تکمیل شبکه ریلی آسیا بودیم، افزود:‌ این چشم‌انداز دور از دسترس نیست و فکر می‌کنم فاصله بندر لاذقیه از مرز ما از آذربایجان کمتر از ۵۰۰ کیلومتر است. وی ادامه داد:امکان اتصال ریلی ما به این بندر، عراق و از آنجا به اردن کار بسیار ساده‌ای است.
اخوندی افزود :یک ایستگاه ریلی در آستارای ایران ایجاد کرده‌ایم که تا چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا به نیمه رسیده است. وی بیان کرد: در حال اتصال ریلی به ترکیه هستیم و از اینچه برون به سرخس متصل شده‌ایم.
وزیر راه و شهرسازی گفت:در حال توسعه و اتصال شبکه بزگراهی و آزادراهی ایران به شبکه‌های اسیایی هستیم.اخوندی تاکید کرد : وقتی درباره دریا صحبت می‌کنیم، شبکه‌های ریلی و جاده‌ای را می‌تواند دسترسی به دریا را برای کشورهای آسیای میانه هموار کند.وی ادامه داد:علاوه بر بر زیرساخت‌های حمل و نقل به زیرساخت بانکی، تجار وغیره داریم تا بتوانیم از زیرساخت‌ها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم،. وی اظهار کرد: دو روز پیش اولین محموله‌های تجهیز بندر چابهار با ورود جعبه افزارهای بندری به صورت رسمی از آلمان خریداری شده وارد کشور شد.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر