۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

توسعه صنایع پایین دستی متانول نیازمند حمایت صندوق توسعه ملی است

توسعه صنایع پایین دستی متانول نیازمند حمایت صندوق توسعه ملی است
کد: 2595   تاریخ انتشار :۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۳

  • معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بزرگترین طرح متانول جهان (پتروشیمی متانول کاوه) در بندر دیر در حال اجراست، گفت: توسعه صنایع پایین دستی متانول در منطقه دیر نیازمند حمایت از صندوق توسعه ملی است.
  • به  گزارش TSEpress به نقل از  شانا، حسن پیوندی، امروز (سه شنبه، ٢٨ بهمن ماه) در بازدید از بزرگترین طرح متانول جهان (پتروشیمی متانول کاوه) در بندر دیر، اظهارکرد: با توجه به ظرفیت بالای موجود در این پروژه، پتانسیل مناسبی برای توسعه صنایع پایین دستی که تامین کننده اهداف اقتصاد مقاومتی است، به وجود می‌آید. وی با اشاره به ظرفیت تولید ٢ میلیون تنی متانول کاوه گفت: در این پروژه سرمایه‌گذاری سنگینی در بخشهای بالادستی تولید متانول صورت گرفته است که این پروژه را به عنوان بزرگترین طرح متانول جهان مطرح کرده است. معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به پیشرفت مناسب طرح متانول کاوه در مدت زمان اندک اشاره کرد و افزود: در ٢ سال آینده این پروژه به صورت کامل وارد مدار تولید می شود، ضمن آن که هم اکنون خط لوله تامین کننده خوراک این مجتمع در حال احداث است. پیشرفت فیزیکی ٧٠ درصدی در فاز نخست براساس این گزارش، در حاشیه این بازدید، ابراهیم عسگریان، مدیرعامل پتروشیمی متانول کاوه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ٧٠ درصدی فاز نخست این طرح گفت: در صورت حمایت دولت فاز دوم این پروژه پس از پایان کار در فاز نخست آغاز می شود. وی از مراحل نهایی نصب و ساخت واحدهای یوتیلیتی، نصب راکتور و برجهای تقطیر و واحد نیروگاهی این طرح خبر داد و افزود: با راه اندازی این طرح روزانه هفت هزار تن به تولید متانول کشور افزوده می شود. عسگریان پیشرفت بخشهای طراحی و مهندسی، تدارکارات  و امور کالا و ساخت و نصب طرح متانول کاوه را به ترتیب بیش از ٩٦، ٨٤ و ٦٣ درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم این طرح در شهریورماه سال آینده پیش راه‌اندازی و اسفند ٩٤ به تولید تجاری برسد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70