۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

توقف فعالیت 84 دکل نفتی دیگر در آمریکا

توقف فعالیت 84 دکل نفتی دیگر در آمریکا
کد: 2266   تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۸

به گزارش TSEpress  و به نقل از فارس، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات نفتی در جهان اعلام کرد به دنبال تعطیلی 94 دکل نفتی آمریکا به علت کاهش قیمت نفت، هفته گذشته 84 دکل دیگر نیز از فعالیت خارج شد.

یک بررسی روز جمعه نشان داد، تعداد دکل‌های حفاری در بخش نفت آمریکا در هفته گذشته 83 مورد کاهش یافت و به 1140 دکل رسید که کمترین تعداد از دسامبر 2011 به شمار می‌رود.

بیکر هیوز، یکی از شرکت‌های بزرگ نفت و گاز آمریکا و یکی از بزرگ ترین شرکت‌های خدمات نفتی در جهان روز جمعه اعلام کرد، این کاهش، برای نهمین هفته متوالی رخ داده است.

درحالی‌که تحلیلگران انتظار دارند که شرکت‌ها مخارج برنامه‌های خود را بیشتر کاهش دهند، تعداد کنونی دکل‌ها 29 درصد کمتر از بالاترین تعداد در ماه اکتبر است.

تعداد دکل‌های فعال در میادین نفتی آمریکا در نیمه اکتبر به رکورد 1609 دکل رسیده بود.

از ژوئن 2014 تاکنون، قیمت جهانی نفت به علت اشباع بازار و تقاضای اندک، حدود 60 درصد ارزش خود را از دست داده است و شاهد 7 ماه کاهش بوده است.

پیش از این نیز این شرکت آمریکایی نیز اعلام کرده بود که آمریکا 94 دکل نفتی خود را از فعالیت خارج کرده است که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از سال 1987 تاکنون به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، تعداد دکل‌های نفتی آمریکایی که از فعالیت خارج شده اند در ماه ژانویه به 199 دکل رسیده است.

مجموعا در سطح جهان نیز در ماه ژانویه 261 دکل‌ از فعالیت خارج شده‌اند.

از دور خارج شدن فعالیت‌ دکل‌های نفتی به دلیل کاهش قیمت نفت و به صرفه نبودن تولید، اکتشاف وعملیات حفاری است، از ژوئن گذشته تاکنون قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از 55 درصد کاهش یافته است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70