۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تکلیف سپرده‌های قدیمی با سودهای جدید

تکلیف سپرده‌های قدیمی با سودهای جدید
کد: 18805   تاریخ انتشار :۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۴

سود بانکی امروز برای دومین بار طی شش ماه گذشته کاهش یافت تا فاصله بین نرخ سود با نرخ تورم کم شود، اما اکنون سوال این است که تکلیف افرادی که پیش از کاهش نرخ در بانک‌ها سپرده‌گذاری کردند چگونه خواهد بود؟

به گزارش  TSEpress  و به نقل از  اقتصاد آنلاین، طبق روال گذشته، با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، در مورد سپرده‌های مدت‌دار براساس توافق و قراردادی که بین مشتری و بانک از گذشته وجود داشته نرخ سود تغییری نخواهد کرد و براساس همان توافق میزان سود آن پرداخت خواهد شد اما در زمان سررسید، نرخ سود را بر اساس نرخ جدید محاسبه خواهد شد. این در حالی است که در مورد سودهای روزشمار تغییرات جدید اعمال خواهد شد و سود مطابق با نرخ جدید محاسبه می شود. به گزارش اقتصاد آنلاین، در جریان کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، این بار بر خلاف اسفند ماه سال گذشته نرخ سود تسهیلات 22 درصد باقی ماند و هنوز تصمیمی برای کاهش آن اتخاذ نشده است.پ این در حالی است که بنا به اعلام مرکز آمار ایران همچنان تفاوت 12.5 درصدی بین نرخ تورم 9.5 درصدی  و نرخ 22 درصدی تسهیلات وجود دارد. البته رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده که کاهش نرخ سود تسهیلات نیز طی روزهای آینده رقم خواهد خورد.

بانک   سوبانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70