#
#
اخبار اقتصادی بورس

جذب سرمایه خارجی در اولویت برنامه‌های غدیر

جذب سرمایه خارجی در اولویت برنامه‌های غدیر
کد: 11474   تاریخ انتشار :۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۰

معاون امور سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار غدیر از برنامه‌های غدیر در جذب سرمایه خارجی خبر داد. کنعانی طی نشستی در حاشیه نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و بیمه در کیش با تاکید بر این امر که غدیر در فرصت پساتحریم تنها به دنبال خرید تجهیزات نیست، خاطر‌نشان کرد: در جذب سرمایه خارجی باید دقت داشت که خارجی‌ها کالای خود را عرضه نکنند و به صرف کسب سود و فروش بیشتر وارد کشور شده و پس از آن خارج شوند.وی افزود: حضور سرمایه‌گذار خارجی باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که همراه با تشویق آنها در ارائه دانش فنی، در بهبود اجرای پروژه‌ها و توسعه کسب و کار موثر باشند. وی ادامه داد: غدیردر حوزه‌های گازی و پتروشیمی پروژه‌های بزرگی را تعریف کرده است که انتظار می‌‌رود از طریق مذاکره به ویژه،با آن دسته از سرمایه‌گذاران خارجی که صاحب برند هستند، مشارکت کند.

 به گزارش TSEpress  به نقل  از  روزنامه دنیای اقتصاد کنعانی خاطرنشان کرد: برخی از تفاهم نامه‌ها را به‌طور کلی امضا کرده‌ایم اما پس از اجرای برجام، این تفاهم‌نامه‌ها اجرایی خواهند شد. وی با اشاره به حوزه معدن و پررنگ شدن حضور غدیر در این حوزه اظهار کرد: در این حوزه پروانه بیش از 4 پهنه معدنی را برای اکتشاف دریافت کردیم و فعالیت روی این پهنه‌ها در نقاط مختلف کشور آغاز شده است. وی به بحث رکود موجود در صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: با توجه به بسته‌های خروج از رکود مشکل این بخش نیز مرتفع خواهد شد، اما غدیر پیش از این تصمیم در تغییر سیاست در هلدینگ ساختمان را داشت و اکنون مستقلا در ساخت و ساز ورود نخواهد کرد، اگر چه هلدینگ ساختمانی غدیر پتانسیل بالایی در اجرای طرح‌های خود دارد. در همین رابطه قاضوی مدیر عامل هلدینگ ساختمان غدیر خاطر‌نشان کرد: در هیات مدیره استراتژی شرکت را اصلاح کردیم و باید درمجمع مطرح کنیم. همچنین پروژه‌های جدیدی تعریف شده که طی آن نتیجه بر توسعه زمین (مشابه کاری که در باغمیشه انجام شده) سوق داده می‌شود.

وی افزود: در همین راستا به دنبال تشکیل کنسرسیوم با سرمایه‌گذاران خارجی هستیم و از آنجا که بازده سرمایه‌گذاری در این بخش بیش از 35 درصد است برای سرمایه‌گذار خارجی جذابیت دارد. در ادامه نشست مهندس سبحانی مدیر عامل هلدینگ صنعت و معدن غدیر نیز ضمن اشاره به این مطلب که برنامه اکتشافی مشخصی برای محدوده‌های اخذ شده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این برنامه برای فلزات گوناگون نظیر مس، نیکل- کروم و سنگ آهن تنظیم شده و برای مطالعات زمین شناسی این پهنه‌ها قراردادی با سازمان زمین شناسی منعقد کرده‌ایم. وی افزود: در 4 پهنه به میزان 10 هزار کیلومتر مربع نقاط امید بخش اکتشاف می‌شوند پس از آن با رعایت نکات زیست‌محیطی نمونه‌برداری و استخراج صورت می‌گیرد. معاونت برنامه‌ریزی و مطالعات راهبری شرکت سرمایه‌گذاری غدیر نیز از نقش غدیر در پیشرفت آتی کشور گفت و یادآور شد:یکی از درگاه‌های بین‌المللی شدن، مباحث مالی است. ارضاء در این باره معتقد است که بنگاه‌های بزرگ به واسطه نوع فعالیت و شفافیت مالی می‌توانند راحت‌تر با سرمایه‌گذاران خارجی ارتباط گیرند.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر