#
#
اخبار اقتصادی بورس

جزئیات فروش نفت ایران به ۱۵ شرکت اروپایی

جزئیات فروش نفت ایران به ۱۵ شرکت اروپایی
کد: 21953   تاریخ انتشار :۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸

در حال حاضر براساس آمار و اطلاعات رسمی روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران به سمت ۱۵ شرکت اروپایی صادر می‌شود.

  به گزارش TSEpress  در حال حاضر براساس آمار و اطلاعات رسمی، روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران به سمت کشورهای اروپایی صادر می‌شود که بخشی از این صاردات در قالب قراردادهای بلند مدت و بخشی نیز در قالب قراردادهای کوتاه مدت است.

در حال حاضر عمده خریداران اروپایی نفت ایران شامل شرکتهای توتال فرانسه، ساراس ایتالیا، هلنیک پترولیوم یونان، لوک اویل روسیه، سپسای اسپانیا، انی ایتالیا و تاپراش ترکیه استکه قرارداهای بلند مدت را با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده‌اند.

به نقل از فارس، این گزارش حاکی است از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون به طور متوسط روزانه، ۱۶۰ هزار بشکه نفت توسط توتال فرانسه، ۶۰ هزار بشکه توسط هلنیک پترولیوم، ۳۰ تا ۶۵ هزار بشکه ازسوی ساراس، حدود ۸۰ هزار بشکه توسط لوک اویل روسیه، ۶۰ هزار بشکه ازسوی سپسا و حدود ۱۵۰ هزار بشکه نفت توسط تاپراش خریداری شده که پیش بینی می‌شود این روند برای سال ۲۰۱۷ میلادی هم تمدید شود.

به تازگی مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با شرکت انی ایتالیا قراردادی ١٠٠ هزار بشکه‌ای برای فروش نفت در سال ٢٠١٧ میلادی امضا کرده است که از ابتدای ژانویه سال جدید میلادی این قرارداد هم عملیاتی خواهد شد.همان طور که گفته شد در کنار قراردادهای بلندمدتی که در بالا به آنها اشاره شد ۶ شرکت بزرگ نفتی اروپایی نیز اقدام به واردات نفت خام از ایران به صورت تک محموله کرده‌اند.

این شرکت ها شامل او ام وی اتریش، انی ایتالیا، لوتوس و پی کی ان اورلن لهستان، ام او ال مجارستان، شل و بی پی انگلیس، ویتول سوئیس و رپسول اسپانیا است.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

 

برجام   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر