۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خودروسازان داخلی محکم و اصولی پای قرارداد بنشینند

خودروسازان داخلی محکم و اصولی پای قرارداد بنشینند
کد: 8128   تاریخ انتشار :۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۲۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر خیز کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران ،گفت: ما موافق ورود سرمایه گذاران و برندهای مختلف به داخل کشور هستیم، به شرط این که تکنولوژی خود را نیز به کشور وارد کنند تا ایران قادر به تولید خودرو باشد.

  به گزارش TSEpress   نادر قاضی‌پور درگفت و‌گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،درخصوص تمایل خودروسازان خارجی به همکاری با شرکت‌های خودروساز داخلی و سرمایه گذاری درایران،گفت: کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی ایران به دلیل شرایط خوب و موقعیت کشورمان، دندان تیز کرده اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از سرمایه گذاران خارجی به دلیل اینکه ایران را کشوری سرمایه دار و دارای ثروت می دانند،نمونه بارز آن هم کمپانی پژو بود که شرایط سخت تحریمی را بهانه کرد و ضررهای بیشماری را به کشورمان وارد کرد.

ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز دنیا

وی بر ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روزدنیا تاکید کرد و ادامه داد:ما نباید به هیچ عنوان وابسته به سایر کشورها و ابرقدرتها باشیم،به بیان ساده تر باید در زمینه تکنولوژی ساخت خودرو،مستقل عمل کنیم.

این نماینده مردم درمجلس نهم تصریح کرد:موافق ورود سرمایه گذاران و برندهای مختلف به داخل کشور هستیم، به شرط این که تکنولوژی خود را نیز به کشور وارد کنند تا ایران قادر به تولید خودرو باشد و از آن استفاده نیز کند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس برضرورت جلب اعتماد شرکت‌های ایرانی توسط طرف خارجی تاکید کرد:این اعتماد باید به وجود بیاید و موضوع حائز اهمیت دیگراینکه خودروسازان نباید به خاطر پورسانت یا مسایل مالی،به کشورمان خیانت کنند.

نماینده مردم ارومیه درمجلس عنوان کرد:ما انتظار داریم خودروسازان داخلی محکم و اصولی پای میز مذاکرات بنشینند و قوانین تولیدملی ساخت خودروی داخلی را لحاظ کنند،خودروسازان جهانی باید در داخل کشور سرمایه گذاری کنند و 5 سال بعد تکنولوژی را واگذار کرده و بروند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219