۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

درخواست نماینده اراک برای رسیدگی به حادثه پالایشگاه شازند

درخواست نماینده اراک برای رسیدگی به حادثه پالایشگاه شازند
کد: 4813   تاریخ انتشار :۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۰

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، خواستار رسیدگی فوری وزارت نفت به موضوع حادثه پالایشگاه شازند شد.

  به گزارش TSEpress  عباس رجایی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،  اتفاقات اخیر پالایشگاه شازند را نامیمون دانسته و با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی افزود: آنچه همه دست‌اندرکاران فنی و مسئولان دولتی می‌دانند و در قالب دستورالعمل‌های حفاظتی و پدافند غیرعامل بارها ابلاغ شده و بر آن تاکید می‌کنند، این است که در صنایع بزرگی همانند پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها که از سطح حساسیت بالایی برخوردار هستند امکانات، تجهیزات و وسایل حفاظتی و ایمنی به گونه‌ای تعبیه شده باشد که در شرایط خاص و ویژه از جمله ایام اورهال سیستم‌ها حادثه‌ای رخ ندهد و اگر حادثه‌ای بروز کرد تبعات آن به حداقل ممکن برسد. علاوه بر آن باید در چنین تاسیساتی از قطعات دارای استاندارد بالا بهره‌گیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از ناکافی بودن امکانات ایمنی و بهداشتی در این پالایشگاه از وزارت نفت خواست که بخشی از بودجه‌های حاصل از محل فروش نفت را در اختیار این پالایشگاه قرار دهد.

وی ادامه دادعجیب است که مسئولان پالایشگاه شازند این پالایشگاه را سبز اعلام کرده‌اند در حالی که قادر به رعایت حداقل‌های ممکن ایمنی در سیستم‌های خود نیستند و به جای آن‌که حقوق مصدومان را مد نظر داشته باشد به این فکر می‌افتند که به نوعی دامن خود را از عواقب این حوادث بیرون بکشند.

رجائی گفت: چگونه است که وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران با این همه امکانات و تجهیزات و بودجه هایی که از محل فروش نفت و عوائد آن در اختیار دارد از ایجاد حداقل های ایمنی و بهداشتی در پالایشگاه شازند اراک دریغ ورزیده و مصدومان حادثه دلخراش در نشت گاز از دستگاههای این پالایشگاهها، از کمک های اولیه بهداشتی محروم شده و نتیجه این حوادث سبب مرگ تعدادی از شهروندان این استان شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت به عنوان دستگاه مسئول، پاسخ درستی به مردم و افکار عمومی در خصوص این حوادث غم انگیز نداده است و ما نگران این هستیم که حقوق انسانی این افراد و خانواده هایشان در پیچ و خم بوروکراسی موجود از دست برود، افزود: بنده به عنوان نماینده همین مردم از وزارت نفت خواستار رسیدگی فوری به این حوادث شدم و انتظار داشتم که این وزارتخانه تحرکات مناسبی در قبال این حوادث داشته باشد و شاهد تکرار آن نباشیم لکن متأسفانه این قصه سر دراز دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی،  ابراز امیدواری کرده که مسئولان مربوطه علت این حوادث را رصد و مدیران ومسئولان خاطی را شناسایی و برخورد جدی کنند، همچنین در اولین فرصت ممکن از خانواده‌های این حوادث دلجویی لازم را به عمل آورند.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70